۵ کشاورز حامی مورالس در درگیری طرفداران رئیس‌جمهور پیشین بولیوی با پلیس و ارتش در نزدیکی کوچابامبا کشته شدند.

۵ کشاورز طرفدار مورالس در بولیوی کشته شدندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری فرانسه، درگیری طرفداران اوو مورالس، رئیس‌جمهور پیشین بولیوی با پلیس و ارتش در نزدیکی کوچابامبا در مرکز این کشور باعث کشته شدن دست کم ۵ کشاورز حامی مورالس شد.

مقامات بولیوی کشته شدن هیچ فردی بر اثر خشونت را تأیید نکرده اند و تنها به دستگیری حدود ۱۰۰ نفر اشاره کرده اند. این در حالی است که رسانه‌ها از کشته شدن دست کم ۸ نفر در درگیری‌ها خبر می‌دهند.


بیشتر بخوانید: تظاهرات هواداران مورالس علیه رئیس‌جمهور خودخوانده بولیوی به خشونت کشیده شد+ تصاویر


کمیسیون حقوق بشر قاره آمریکا مرگ پنج نفر و زخمی شدن تعداد نامعلومی را تأیید کرده است. این کمیسیون با انتشار بیانیه ای، توسل غیر متعارف پلیس و ارتش به زور و به کارگیری سلاح گرم برای سرکوب تظاهرات در بولیوی را محکوم کرده است.

درگیری‌ها در حومه کوچابامبا روی داد و طی آن هزاران کشاورز با پلیس درگیر شدند. تظاهرکنندگان تلاش می‌کردند خود را به مرکز شهر برسانند و به دولت جدید رئیس‌جمهور موقت اعتراض کنند. ولی پلیس جلوی آن‌ها را گرفت و اجازه نداد از روی یک پل عبور کنند.

پلیس تظاهرکنندگان را متهم به حمل سلاح گرم کرده بود.

با فرا رسیدن شب، پلیس ضد شورش با کمک ارتش و یک فروند بالگرد اقدام به پراکنده ساختن تظاهرکنندگان نمود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۰:۵۸ ۲۵ آبان ۱۳۹۸
همین که فقراء و پابرهنگان و مستضعفین حامی رئیس جمهور منتخب و قانونی مردم بولیوی هستند نشان دهنده آن است که اغنیائی که مورد حمایت همه جانبه آمریکا و از دارودسته آشوبگران و شبه کودتا کنندگان هستند هیچ مرجع و منبع مردمی ندارند فقط در این هیاهو این عده روی موج اعتراضاتی که توسط غولهای رسانه ای آمریکا و متحدانش ایجاد شد موج سواری میکنند و گرنه آحاد گسترده ملت بولیوی خواهان اوومورالس استکبار و استعمارستیز هستند که اگر چنین نبود این شخص با حداکثریت آراء انتخاب نمی شد هرکس دیگری که توسط حمایت آمریکا بر مسند منتخب مردمی بولیوی بر مردم تحمیل شود فقط اجاره تمام عیار دادن کشور بولیوی به آمریکا و متحدانش است تا بسیار راحت و بی دردسر با استیلا و تسلط بر منابع و ثروت ملی این کشور مشغول غارت و چپاول شوند..............
آخرین اخبار