مدیرکل انتقال خون سیستان و بلوچستان گفت: از ابتدای سالجاری تا کنون ۳۹ هزار و ۸۸۶ واحد اهدای خون در این استان انجام شده است.

بیش‌از ۳۹ هزار واحد خون در سیستان و بلوچستان اهدا شده استبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، سهیلا خسروی مدیرکل انتقال خون سیستان و بلوچستان اظهار داشت:از ابتدای سالجاری تا کنون ۳۹ هزار و ۸۸۶ واحد اهدای خون در این استان انجام شده است.

خسروی افزود: این میزان اهدای خون ۶۰ درصد نیاز سیستان و بلوچستان را تحت پوشش قرار می‌دهد.

او  گفت: از ابتدای سال تاکنون ۵۱ هزار و ۲۸۴ نفر برای اهدای خون به پایگاه‌ها و مراکز سازمان انتقال خون در سراسر استان مراجعه کردند که از این تعداد چهار هزار و ۴۵۲ نفر زن و ۴۶ هزارو ۸۳۲ نفر مرد بودند.

مدیرکل انتقال خون سیستان و بلوچستان افزود: متوسط مصرف استان ۱۱ هزارو ۷۹۰ واحد خون و فرآورده خونی است.

او  بیان کرد: سه هزار و ۲۰۰ نفر بیمار تالاسمی در سیستان و بلوچستان نیازمند دریافت خون هستند که ۷۰درصد مصرف خون مربوط به این بخش است.

خسروی گفت: ۲۸ هزار و ۵۴۲ واحد خون از استان‌های تهران، بیرجند، بجنورد، اصفهان، کرمان، یزد، زنجان و مشهد دریافت شده است.

او  افزود: در فصول سرد سال با توجه به افزایش بیماری‌های عفونی مانند سرماخوردگی، اهدای خون بصورت قابل توجهی کاهش می‌یابد.

مدیرکل انتقال خون سیستان و بلوچستان ادامه داد: هم‌اینک وضعیت اهدای خون در استان خیلی مناسب نیست و همچنان در تمامی گروه‌های خونی نیاز وجود دارد.

او  دارا بودن حداقل وزن ۵۰ کیلوگرم، نداشتن سابقه رفتار پرخطر، پایین نبودن فشار خون، دارا بودن حداقل ۱۸ سال تمام و حداکثر ۶۰ سال تمام، برخورداری از سلامت کامل و مبتلا نبودن به کم‌خونی را از شرایط لازم برای اهداکنندگان خون عنوان کرد.

از منظر کارشناسان در سیستان و بلوچستان با توجه به ثبت نشدن برخی ازدواج‌ها به صورت رسمی و در نتیجه عدم دریافت مشاوره و انجام نشدن آزمایش‌های قبل از ازدواج و همچنین وجود نگرش‌های منفی در زمینه سقط جنین همچنان روند رو به رشد تعداد مبتلایان به بیماری تالاسمی ماژور ادامه دارد.

انتهای پیام/ع

سه هزار و ۲۰۰ نفر بیمار تالاسمی در سیستان و بلوچستان نیازمند خون 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار