مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس گفت: اجرای عملیات بیولوژیک در مراتع استان با اعتباری بالغ بر ۵۵ میلیارد ریال در ماه‌های پایانی سال اجرا می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، شهرام منتصری مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس بیان کرد:  طرح عملیات بیولوژیک در سطح ۴ هزارو ۸۵۰ هکتار و در ۲۲ شهرستان این استان فارس عملیاتی می‌شود.

او با اشاره به اینکه عملیات مذکور شامل بوته‌های مرتعی است، تصریح کرد: هدف از اجرای طرح عملیات بیولوژیک افزایش ضریب حفاظتی و گسترش پوشش گیاهی عرصه‌های مرتعی بالادست حوزه‌های آبخیز به ویژه در مناطق آسیب دیده از وقوع آتش سوزی‌ها وچرای مفرط دام است.

منتصری افزود: با توجه به بیانات مقام معظم رهبری در زمینه حفظ و احیاء عرصه‌های منابع طبیعی، اجرای طرح‌های حفاظتی و احیایی درعرصه‌های منابع طبیعی فارس با جدیت بیشتری ادامه دارد.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس ادامه داد: اجرای ۴۰ طرح سازه‌ای آبخیزداری، توزیع ۳۵ دستگاه آبگرمکن خورشیدی در بین خانوار‌های محلی و بهره برداران عرصه‌های جنگلی، ایجاد ۱۳ کیلومتر کمربند حفاظتی به شیوه بنچ مارک و ۱۷۰ هزار هکتار کاداستر اراضی ملی از دیگر اقدامات با استفاده از اعتبارات صندوق توسعه ملی در امسال است.

او، اضافه کرد: اجرای طرح‌های حفاظت و قرق، بذر پاشی و کپه کاری، ساخت آب انبار ذخیره نزولات آسمانی و نیز ایجاد هلالی‌های آبگیر در سطح مراتع و جنگل‌ها با هدف حفاظت آب، خاک و پوشش گیاهی از دیگر طرح‌های در دست اقدام با استفاده از صندوق توسعه ملی است.

انتهای پیام/ت

اجرای عملیات بیولوژیک در مراتع فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار