رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی از فرایند پذیرش دانش آموزان استثنائی گفت.

دانش آموزان استثناییجواد حسینی، رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به طرح سنجش دانش آموزان با نیاز‌های ویژه برای ورود به مدارس استثنائی، اظهار کرد: این طرح و آزمون دارای اعتبار و روایی است.

او ادامه داد: این آزمون را ۹۸ درصد از دانش آموزان در سطح کشوری و در بیش از دوهزار پایگاه، انجام می‌دهند.

ئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با اشاره به ۸۰۰ پایگاه اختصاصی دیگر افزود: آن دسته از دانش آموزان که در مرحله سنجش قبلی تشخیص داده شد که نیاز به سنجش دقیق‌تر دیگری دارند، به این پایگاه‌ها ارجاع داده می‌شوند.

حسینی بیان کرد: بر اساس آزمون، کارشناسان متوجه خواهند شد که دانش آموزان دقیقا چه ناتوانی‌ دارند. امسال برای ۸ هزار دانش آموز تشخیص داده شد که به مدارس استثنائی راه یابند.


بیشتر بخوانید: وجود ۱۸ مدرسه غیردولتی دانش آموزان طیف اوتیسم/ برگزاری دوره‌های تربیت معلم دانش آموزان استثنایی


رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی درباره "دانش آموزان مرزی" گفت: این دانش آموزان نه به طور کامل عادی اند و نه استثنائی.این دسته از دانش آموزان با رویکرد فراگیر سازی وارد مدارس عادی می‌شوند و معلمین و مدیران مدرسه موظف به آماده سازی شرایط برای آن‌ها هستند.

او ادامه داد: در مدارس عادی، این دانش آموزانِ دیر آموز، به ازای سه دانش آموز عادی هستند؛ بالتبع نیازمند توجه خاص دبیران و سازگاری کامل با شرایط کلاس هستند.

تشکیل پارلمان برای دانش آموزان با نیاز‌های ویژه

حسینی در خصوص نگرانی والدین نسبت به  عدم رسیدگی و شرایط نامساعد دانش آموز دیرآموزشان در مدرسه‌ عادی تصریح کرد: قبل از والدین، ما در درجه اول پیگیر مشکلات فرزندانشان هستیم و اگر مدرسه‌ای خارج از این استاندارد‌ها با دانش آموز برخورد کند، قطعا با آنها برخورد خواهد شد.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در پایان گفت: به زودی قرار است پارلمان اولیای دانش آموزان با نیاز‌های ویژه را تشکیل دهیم که انتقاد‌ها و حتی راه حل‌های کاربردی برای مشکلات دانش آموزان استثنایی، زودتر آسیب شناسی و پیگیری شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار