نشست هم اندیشی بررسی نقش حوزه و دانشگاه در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب در ساوه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، به مناسبت فرارسیدن سالروز شهادت شهید مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه، نشست هم اندیشی اساتید حوزه‌های علمیه شهرستان ساوه و همچنین اعضای هیات علمی دانشگاه‌های این شهرستان با موضوع نقش حوزه و دانشگاه در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب با حضور حجت الاسلام دکترحسینی امام جمعه ساوه برگزار شد.

بررسی نقش حوزه و دانشگاه در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب در ساوه

همایش حوزه و دانشگاه در خنداب

بمناسبت هفته پژوهش و روز وحدت حوزه و دانشگاه در روز شهادت آیت الله مفتح همایشی در خنداب برگزار شد.

حجت الاسلام زمانی موسوی امام جمعه شهرستان و استاد دانشگاه در این همایش گفت: وحدت در بین حوزه و دانشگاه باید وحدت در مبانی و دیدگاه‌ها باشد. وهیچ راهی برتر از تحقیق و حقیقت جویی نیست علوم ما در دانشگاه‌ها باید اسلامی باشد.

بیست و هفتم آذرماه، یادآور شهادت آیت اللّه مفتح، است که از پیشروان اندیشه وحدت حوزه و دانشگاه بود. این شهید والامقام در راه تحقق این اندیشه و آرمان بلند که از اندیشه بلند امام راحل رحمه الله برخاسته بود، تلاش‌های بی وقفه‌ای انجام داد.

به پاس فعالیت‌های چشم گیر شهید مفتح در راه تحقق وحدت حوزه و دانشگاه لزوم ارتباط، همکاری و هم فکری این دو قشر اندیشمند، روز ۲۷ آذر که سالروز شهادت دکتر مفتح است روز وحدت حوزه و دانشگاه نام گذاری شده است.

طرح مسئله وحدت حوزه و دانشگاه از آثار انقلاب فرهنگی انقلاب اسلامی ایران با بهره گیری از رهنمود‌های امام خمینی رحمه الله علیه در سال ۵۹ آغاز شد و این آرمان بلند، دانشگاه و حوزه را برای تلاش مشترک به سوی هم کشاند و در فضای سیاسی آن زمان، باب مشارکت و وحدت حوزه و دانشگاه را بازکرد.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.