رییس کمیسیون کارآفرینی، کسب و کار‌های نوین و دانش‌بنیان اتاق بازرگانی فارس گفت: بر اساس قانون تامین اجتماعی، شرکت‌های دانش بنیان از پرداخت بیمه معاف هستند.

معافیت شرکت‌های دانش بنیان از پرداخت بیمه اجرا شودبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، امید ماهرانی در نشست کمیسیون کارآفرینی، کسب و کار‌های نوین و دانش‌بنیان اتاق بازرگانی فارس گفت: بر اساس قانون ۱۴۱۲ تامین اجتماعی، شرکت‌های دانش بنیان از پرداخت بیمه معاف هستند، اما این موضوع از سوی تامین اجتماعی رعایت نمی‌شود.

او با بیان اینکه یکی از مشکلات شرکت‌های دانش‌بنیان اجرای ماده ۴۲ قانون تامین اجتماعی است افزود: بر اساس این قانون مهلت یک ماهه‌ای برای رسیدگی به مسائل این شرکت‌ها و هیات‌های تجدیدنظر تعیین شده است وچنانچه شرکت‌های دانش‌بنیان برای ارائه اطلاعات و مدارک تاخیر داشته باشند جریمه می‌شوند، اما اگر سازمان تأمین اجتماعی تاخیر داشته باشد با هیچ مشکلی مواجه نمی‌شود.

ماهرانی ضرورت بازنگری در قانون تامین اجتماعی، نبود پاسخگویی بیمه‌ها، اعمال جریمه‌های سنگین به کارفرمایان، رشد پرونده‌های رسیدگی و اتلاف وقت آن‌ها در این حوزه از دیگر مشکلات شرکت‌های دانش بنیان با تامین اجتماعی بیان کرد.

مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری پارک علم و فناوری فارس هم در این نشست گفت: این صندوق به منظور تجاری‌سازی نوآوری‌ها و اختراعات، کاربردی کردن دانش و دستاورد‌های پژوهشی و تکمیل زنجیره ایده، محصول و بازار از شرکت‌های دانش‌بنیان پشتیبانی و حمایت می‌کند.

ابراهیمی‌فرد گفت: تسهیلات جعاله، تسهیلات قرض‌الحسنه، سرمایه‌گذاری و تسهیلات لیزینگ از روش‌های تامین مالی شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان و صندوق نوآوری و شکوفایی است.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.