شهروندان، از ابتدای آذرماه تاکنون ۱۷ هزار و ۹۹۲ تماس تلفنی با سازمان آتش نشانی گرفته شد.

محمد هادی قانع مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، اظهار کرد: شهروندان، از ابتدای آذرماه تاکنون ۱۷ هزار و ۹۹۲ تماس تلفنی با سازمان آتش نشانی گرفته شد.

او، با انتقاد از تعداد بالای تماس‌های تلفنی با سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شیراز گفت: از حدود ۱۷ هزار و ۹۹۲ تماس تلفنی که با سازمان آتش نشانی برقرار می‌شود حدود ۶۵۰ مورد، عملیاتی است و بالغ بر ۵۰ درصد تماس‌ها مزاحمت است که انرژی را از مجموعه می‌گیرد.

محمد هادی قانع گفت: این تماس ها، نشان دهنده لزوم فرهنگ سازی در این حوزه است، چون این موضوع زیبنده جامعه اسلامی نیست.

مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز تصریح کرد: آموزش ایمنی سبب ارتقای فرهنگ ایمنی در کارگاه‌ها و کاهش چشمگیر حوادث می‌شود که این امر به طور جد از سوی سازمان آتش نشانی شیراز در دستور کار قرار گرفته و هم اکنون آموزش شهروندان، برگزاری جشنواره‌ها و همایش‌ها با عنوان شهر ایمن، یکی از موفقیت‌های ما در کاهش حوادث و از طرفی در جهت رسیدن به شهری ایمن می‌تواند امری موثر و تأثیر گذار باشد.

او با اشاره به انجام ۶۴۱ مورد عملیات در یک ماه گذشته، افزود: از این میان بیشترین تعداد عملیات با ۴۶۶ مورد مربوط به امداد و نجات و ۱۷۵ مورد آتش سوزی بوده که در این بخش نیز بیشترین عملیات امداد و نجات مربوط به تصادفات جاده‌ای بوده است.

قانع ادامه داد: طی آذر ماه امسال عملیات‌های متعددی بوسیله ایستگاه‌های فعال آتش‌نشانی شیراز انجام شده است که شامل عملیات‌های مختلف، امداد و نجات و حریق می‌باشد که توسط ۲۲ ایستگاه آتش‌نشانی شیراز انجام شده است.

مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز تصریح کرد: طی آذرماه امسال، تعداد نفرات آتش نشان اعزامی به عملیات‌ها ۲ هزار و ۹۱۲ نفر، اعزام ناوگان عملیاتی از سوی ستاد فرماندهی سازمان ۸۷۲ دستگاه، مدت زمان کل مأموریت‌های صورت پذیرفته ۱۴۱۵ ساعت، تعداد عملیات‌های آتش سوزی ۱۷۵ مورد، عملیات امداد و نجات ۴۶۶ مورد بوده است.

قانع اضافه کرد: بیشترین عملیات سازمانی در محدوده شهری بوده است و با توجه به اجرای اهداف پیشگیرانه بواسطه آموزش شهروندان از ابتدای سال تاکنون شاهد کاهش حوادث نسبت به پارسال در مدت مشابه بوده ایم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار