رئیس مرکز تحقیقات آلودگی هوای دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: افراد باید برای در امان ماندن از تاثیر هوای آلوده بر سلامت خود از ماسک مناسب استفاده کنند.

به گزارش  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد صادق حسنوند رئیس مرکز تحقیقات آلودگی هوای دانشگاه علوم پزشکی تهران درباره استفاده از ماسک مناسب در زمان آلودگی هوا گفت: کسانی که در معرض هوای آلوده هستند با استفاده از ماسک‌های مناسب می‌توانند از نفوذ ذرات ریز به درون ریه‌های خود پیشگیری کنند.


ماسک مناسب
او افزود: طبق تحقیقات علمی انجام شده در کشور‌های خاورمیانه هیچ شواهد علمی در خصوص شناخت ماسک با کیفیت وجود ندارد، اما ۳۰ تا ۴۰ درصد ماسک‌های تولید شده داخلی مناسب استفاده افراد در برابر آلودگی هوا هستند.

از ماسک‌های کاغذی استفاده نکنید

رئیس مرکز تحقیقات آلودگی هوای دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به استفاده از ماسک‌های کاغذی اظهار کرد: طراحی ماسک‌های کاغذی یا ماسک‌های جراحی به منظور جلوگیری از انتقال ویروس آنفلوانزا یا سرماخوردگی مورد استفاده قرار می‌گیرد و تهیه این نوع ماسک‌ها برای حفظ سلامت جسمانی خود در برابر آلودگی هوا هیچ تاثیر مثبتی نخواهد داشت.

ماسک مناسب برای روزهای آلوده

حسنوند درباره تاثیر ماسک‌های فیلتردار به منظور کاهش نفوذ آلاینده‌های هوا گفت: هیچ ماسک فیلتر داری برای حفاظت افراد در برابر هوای ناسالم وجود ندارد. محفظه موجود بر روی ماسک‌ها به معنای تخلیه هوای بازدم درون بدن انسان است.


بیشتر بخوانید: آلودگی هوای پایتخت تا چه زمانی ادامه دارد؟


او ادامه داد: شیر تخلیه وصل شده درون ماسک‌ها باعث نفوذ مواد آلاینده به ریه‌های انسان می‌شود و هیچ کارآیی مناسبی را در جهت حفاظت از سلامت جسمانی افراد ندارد.

رئیس مرکز تحقیقات آلودگی هوای دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به اقدامات لازم در جهت خرید ماسک مناسب در برابر آلودگی هوا اظهار کرد: ماسکی که بتواند به طور کامل اطراف بینی، چانه و دهان انسان‌ها را در برابر آلودگی هوا بپوشاند برای خرید بسیار مناسب است.

حسنوند اظهار کرد: اگر شیر تخلیه شده به صورت محکم روی ماسک چسبیده باشد و هیچ هوایی از اطراف آن باعث ورود و خروج نشود می‌تواند بهترین ماسک در جهت استفاده افراد برای جلوگیری از نفوذ آلودگی هوا باشد.

حسنوند در پایان گفت: پوشاندن کامل صورت به وسیله ماسک تنها راه اطمینان و اعتماد افراد در جهت خرید ماسک است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۵:۰۹ ۰۴ دی ۱۳۹۸
لطف کنید مارک ماسک خوب رابگیید تشکر
آخرین اخبار