لزوم تشویق روستاییان به استفاده از تسهیلات دولتی مقاوم سازی مسکن

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان یزد، گفت: دهیاران و بخشداران باید روستاییان را به استفاده از تسهیلات دولت برای مقاوم سازی واحد‌های مسکونی تشویق نمایند.

لزوم تشویق روستاییان به استفاده از تسهیلات دولتی مقاوم سازی مسکنعلیرضا قربانیان مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان یزد در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، گفت: ساخت مسکن به عنوان یکی از نیاز‌های اساسی متقاضیان در سطح کشور است و از آنجایی که یکی از شاخص‌های مسکن مناسب، ایمن بودن و استحکام ساختمان‌ها است باید مورد توجه متولیان ساخت و ساز قرار گیرد.

او افزود: با توجه به حجم گسترده مخاطرات طبیعی و امکان آسیب پذیری واحد‌های مسکونی موجود در شهر‌ها و روستاها، بنیاد مسکن برای مقابله با تهدید سوانح طبیعی، عملیات پیشگیری پیش از وقوع سانحه را با اجرای طرح ویژه بهسازی و نوسازی سکونتگاه‌های آسیب‌پذیر روستایی و همچنین بازسازی مناطق سانحه دیده پس از وقوع سانحه را در دستور کار خود قرار داده است.

قربانیان با اشاره به این که طبق قانون برنامه ششم توسعه، باید سالانه ۲۰۰ هزار مسکن روستایی در سطح کشور مقاوم سازی شود، اضافه کرد: در استان یزد حدود ۴۷ هزار واحد مسکونی روستایی وجود دارد که طبق آمار از زمان شروع این طرح از سال ۸۴ تاکنون تعداد ۲۷ هزار نفر از این تسهیلات بهسازی و نوسازی واحد‌ها استفاده نموده اند که معادل نیمی از موجودی مسکن روستایی استان می‌باشد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان یزد در ادامه اظهار داشت: با مصوبه شورای پول و اعتبار و ابلاغ بنیاد مسکن کشور، تسهیلات بهسازی و نوسازی مسکن روستایی به ۴۰ میلیون تومان افزایش پیدا کرده است که با توجه به اهمیت مقاوم‌سازی منازل روستایی در برابر حوادث طبیعی، دولت تسهیلات بسیار خوب بانکی بصورت قرض الحسنه و بازپرداخت ۱۵ ساله و کامزد پنچ درصد در اختیار روستاییان قرار داده است که در تمامی روستا‌های استان و شهر‌های با جمعیت زیر ۲۵ هزار نفر برای تخریب و نوسازی یا احداث بنای جدید به متقاضیان اعطا می‌شود.

او ضمن درخواست از دهیاران و بخشداران استان برای تشویق روستاییان به استفاده از این تسهیلات برای مقاوم سازی واحد‌های مسکونی بیان کرد: امیدواریم این اقدامات تداوم یافته و شاهد افزایش میزان این واحد‌های مقاوم سازی و بهسازی شده در روستا‌ها باشیم.

قربانیان در پایان ضمن اشاره به موفقیت‌های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان افزود: اخیراً این بنیاد توانسته در گزارش شاخص‌های هفتگانه تعریف شده از سوی ستاد مرکزی در بین استان‌های کشور به عنوان دستگاه برتر در راستای خدمات رسانی شناخته شود.

 مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان یزد ضمن قدردانی از تلاش‌های همکاران در سطح شهرستان‌ها و به تبع آن در روستا‌ها در کسب این موفقیت عنوان کرد: امید است که در سایه همکاری و تعامل بین همکاران به اهداف این نهاد مقدس در خدمت رسانی به محرومین و روستاییان عزیزمان جامه عمل بپوشانیم و در آینده شاهد توسعه و عمران روستا‌ها باشیم.

انتهای پیام/ غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.