وزیر کشور ترکیه از بازگرداندن ۷۸۰ عضو گروه تروریستی داعش به کشور‌های خود در یک سال گذشته خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آناتولی، سلیمان سویلو، وزیر کشور ترکیه روز یکشنبه اعلام کرد آنکارا در سال ۲۰۱۹ نزدیک به ۷۸۰  تروریست خارجی را به کشورهایشان بازگردانده است.

وزیر کشور ترکیه در مصاحبه با شبکه خبری ترک زبان سی ان ان گفت از ابتدای امسال ۷۷۸  تروریست خارجی را به کشورشان بازگرداندیم.

سویلو از اشاره به اینکه تمامی این افراد وابسته به گروه تروریستی داعش بوده‌اند یا نه، خودداری کرد. به گفته این مقام ترک نزدیک به هزار و ۲۰۰ تن از اعضای داعش در زندان‌های ترکیه به سر می‌برند که ۳۰۰ نفر از آن‌ها در عملیات نظامی اخیر ترکیه در شمال سوریه بازداشت شدند. آنکارا همچنان به بازگرداندن اعضای گروه تروریستی داعش به کشورهایشان ادامه می‌دهد.

ماه گذشته وزارت کشور ترکیه روز گذشته در حساب توئیتری رسمی خود اعلام کرد در ادامه بازگرداندن تروریست‌های داعش به کشور‌های متبوعشان دو نفر را به بلژیک بازگردانده است. سلیمان سویلو اعلام کرد علاوه بر این دو نفر ۱۱ تبعه فرانسه که عضو داعش بودند در اوایل ماه دسامبر به کشورشان بازگردانده خواهند شد.

کشور‌های اروپایی در برابر تلاش‌های ترکیه برای بازگرداندن تروریست‌های داعش مقاومت کرده‌اند، اما آنکارا اعلام کرده که بر تصمیم خود مصمم است و این کار تا پایان ادامه خواهد یافت. بنا به نوشته آناتولی، از سال ۲۰۱۳ تاکنون بیش از ۱۰ بمبگذاری انتحاری به دست عناصر داعش در ترکیه صورت گرفته که منجر به کشته شدن بیش از ۳۱۵ نفر شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار