رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب استان کرمان گفت: ۱۴ کارخانه کنسانتره کرومیت در جنوب استان تعریف شده که در فاریاب و اسفندقه به دلیل نبود پست برق فعال نشده اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، مسلم مروّجی رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب استان کرمان گفت: ۵۰ طرح صنایع معدنی در جنوب استان آغاز شده که تاکنون پیشرفت بالای ۶۰ درصد دارند که با اتمام آن‌ها تا پایان سال آینده بیش از ۲۰۰۰ نفر مشغول به کار می‌شوند.

او افزود: از مجموع بیش از ۴۰۰ هزار تن کرومیتی که از کشور صادر می‌شود، ۳۰۰ هزار تن معادل ۷۰ درصد آن مربوط به جنوب کرمان است و به دلیل عدم وجود کارخانه‌های فرآوری، این ماده معدنی خام صادر می‌شود.

مروجی با اشاره به اینکه یکی از مشکلات این پروژه ها، تامین آب و برق است، افزود: کارخانه کنسانتره آهن و مس کاتد در ساردوئیه آماده افتتاح است، اما به دلیل اینکه پست برق در منطقه وجود ندارد، غیرفعال مانده اند.

او تصریح کرد: در شهرستان قلعه گنج و در بخش رمشک، کارخانه کنسانتره مس تعریف شده و آماده افتتاح است، اما به دلیل اینکه تامین برق صورت نگرفته، با مشکل مواجه شده است.

مروجی گفت: در طرح‌های صنعت و معدن جنوب مجوز‌ها صادر و سرمایه گذار کار را آغاز کرده، اما در تامین برق مانده ایم.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار