دبیر اجرایی همایش ملی کارکرد‌های اجتماعی کتابخانه‌های عمومی از برگزاری «پاتوق‌های مقاله خوانی» با محور‌های همایش ملی کارکرد‌های اجتماعی کتابخانه‌های عمومی در استان‌های مختلف کشور خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، منصور کوهی‌رستمی دبیر اجرایی همایش ملی کارکرد‌های اجتماعی کتابخانه‌های عمومی گفت: برای غنای هرچه بیشتر این همایش و افزایش میزان آشنایی کتابداران و دانشجویان کتابداری کشور با مفاهیم مرتبط با کارکرد‌های اجتماعی کتابخانه‌های عمومی، انجمن علمی ارتقای کتابخانه‌های عمومی ایران در نظر دارد طی نشست‌های از قبل برنامه ریزی شده‌ای به بررسی مقالات مرتبط با محور‌های همایش بپردازد.

او افزود: تبادل افکار و اندیشه‌ها و تولید متون با همراهی صاحبنظران برای رشد و توسعه کتاب و کتابخوانی از اهدافی است که در این برنامه‌ها دنبال می‌شود.

زهرا معظمی، دبیر کمیتة پاتوق مقاله‌خوانی در خصوص نحوة اجرا و شیوة برگزاری پاتوق مقاله‌خوانی اظهار کرد: «پاتوق مقاله‌خوانی» سلسله نشست‌های علمی مقاله محور است که با تشکیل حلقه‌هایی از علاقمندان و متخصصان کتابخانه‌های عمومی و مرور انتقادی مقالات در جهت شناسایی، معرفی مشکلات کتابخانه‌های عمومی و ارائة راهکار برای برون‌رفت از آن‌ها برگزار می‌شود.

او ادامه داد: «پاتوق مقاله‌خوانی» شامل سلسله جلساتی است که قبل از اخختامیه همایش ملی «کارکرد‌های اجتماعی کتابخانه‌های عمومی» در اهواز برگزار خواهد شد.

معظمی بیان داشت: اعضای انجمن علمی ارتقا کتابخانه‌های عمومی ایران با برنامه ریزی در این زمینه جلساتی در قالب نشست‌ها را برگزار می‌کند و در نهایت جلسه‌ای با همین محوریت در شهر اهواز برگزار خواهد شد.

دبیر کمیتة پاتوق مقاله‌خوانیدر خصوص نحوه تشکیل حلقه‌ها و اجرای این نشست‌ها تصریح کرد: تعداد شرکت‌کنندگان در هر جلسه بین ۸ تا ۱۵ نفر است و در استان‌هایی که افراد متقاضی به حد نصاب برسد حلقه‌های آموزشی تشکیل خواهد می‌شود.

او گفت: «پاتوق مقاله‌خوانی» متعلق به همة کتابداران کتابخانه‌های عمومی در انواع سازمان‌های متولی اعم از نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، مشارکتی، مستقل، آستان قدس، شهرداری، مساجد، هیئت امنایی و دانش‌آموختگان و دانشجویان رشتة علم اطلاعات و دانش‌شناسی است.

علاقمندان می‌توانند تا ۳۰ دی ماه ۹۸ با کمیته «پاتوق مقاله‌خوانی»، بصورت مستقیم به دفتر انجمن با شماره تماس ۰۲۱-۸۸۹۲۵۷۹۱ (داخلی ۱۶۲) یا با آدرس الکترونیکی info.ipla۲۰۱۸@gmail.com ارتباط حاصل نمایند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.