رئیس پلیس فتا چهارمحال و بختیاری در خصوص کلاه برداری مالی از طریق تماس تلفنی و ارسال پیامک هشدار داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، سرهنگ مرتضی عسگری رئیس پلیس فتا چهارمحال و بختیاری گفت: فعال شدن رمز پویا (یک بارمصرف) برای حساب‌های بانکی سبب شده دسترسی مجرمان سایبری به حساب بانکی شهروندان تا حدی محدود شود.

او افزود: همین امر باعث شده مجرمان سایبری از شگرد‌های قدیمی برای اقدامات کلاهبرداری خود همچون تماس تلفنی و پیامک برنده شدن در مسابقه استفاده کنند.

عسگری اضافه کرد: افراد کلاه بردار با جعل عنوانی فریبنده، از طریق تلفن همراه و پیامک با مالباختگان ارتباط برقرار و پس از جلب اعتماد، آن‌ها را روانه عابر بانک‌ها می‌کنند و پس از اجرای عملیاتی پیچیده از پشت تلفن حساب بانکی آن را خالی می‌کنند.

او ادامه داد: افراد سودجو در برخی موارد نیز با سوء استفاده از احساسات، عواطف، ناآگاهی شهروندان با عناوینی همچون برنده شدن سفر زیارتی به اماکن مقدس، برنده خوش شانس مسابقات رادیویی و تلویزیونی، برنده شدن در قرعه کشی بانک‌ها و مؤسسات مالی مال باختگان را فریب می‌دهند.

عسگری گفت: کارشناسان پلیس فتا به صورت شبانه روزی آماده ارائه مشاوره و راهنمایی به شهروندان هستند.

او افزود: شهروندان در صورت هر گونه تماس‌ها و پیامک‌های مشکوک به سایت پلیس فتا به آدرس cyberpolice.ir بخش ثبت گزارش مردمی مراجعه کنند.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار