رئیس جمهور فرانسه خواستار پایبندی تهران به تعهدات خود ذیل توافق هسته‌ای ایران موسوم به برجام شد.

مکرون: ایران به تعهدات برجامی خود پایبند باشد!به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه خواستار پایبندی تهران به تعهدات خود ذیل توافق هسته‌ای ایران موسوم به برجام شد.

بر این اساس، مکرون پس از بیانیه سه کشور فرانسه، انگلیس و آلمان (بدون اشاره به بدعهدی‌ها و بی عملی هایشان در قبال ایران) در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: پیام ما روشن است، ما به توافق هسته‌ای ایران متعهد هستیم و از ایران می‌خواهیم که از اقدامات خشونت آمیز یا گسترش سلاح‌های هسته‌ای خودداری کند.

وی تاکید کرد: ما برای حفظ ثبات منطقه برای گفتگو با ایران آماده هستیم.

اظهارات مضحک رئیس جمهور فرانسه پس از آن مطرح می‌شود که تاکنون اتحادیه اروپا و پاریس هیچ اقدامی برای انتفاع ایران از برجام انجام نداده اند. بسیاری از تحلیلگران این سوال را مطرح کرده اند که کشور‌های اروپایی دقیقاً به کدام مفاد برجام پایبند بوده اند که همیشه بر ادامه پایبندی به آن تاکید دارند. این درحالی است که ۲۰ ماه از وعده اروپا برای ایجاد ساز و کار ویژه مالی برای تبادل مالی با ایران موسوم به اینستکس می‌گذرد، اما هنوز این ساز و کار مالی به مرحله افتتاح نیز نرسیده است!

استیون منوچین، وزیر خزانه داری آمریکا پیشتر اعلام کرده بود طرف‌های اروپایی به واشنگتن اطمینان داده اند هیچ کدام از تحریم‌های ایران را دور نزنند. همچنین هر گونه داد و ستد با ایران را با آمریکا هماهنگ کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۳ ۲۳ دی ۱۳۹۸
دلقک
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۱۱:۲۸ ۲۳ دی ۱۳۹۸
تو رو چه به ایران .برو کشور خودتو جمع و جور کن. کل اگر طبیب بودی سر خود دوا نمودی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۶ ۲۳ دی ۱۳۹۸
نونور
آخرین اخبار