رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی فارس گفت: در شرایط اقتصادی بحران کشور، فشار مالیاتی نباید منجر به تعطیلی کسب و کار و واحد‌های تولیدی شود.

فشار مالیاتی نباید منجر به تعطیلی واحدهای تولیدی شودبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، جمال رازقی در سی و پنجمین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان فارس، گفت: در شرایط اقتصادی بحران کشور، فشار مالیاتی نباید منجر به تعطیلی کسب و کار و واحد‌ها تولیدی شود.

او بیان کرد: در شرایط بد اقتصادی کشور نباید انتظار درامد مالیاتی از واحد‌های تولیدی داشت بلکه دستگاه مالیاتی باید همراهی بیشتری با واحد‌های تولیدی داشته باشد.

رئیس اتاق بازرگانی فارس با اشاره به تاکید بخش دولتی برای اخذ عمده مالیات کشور از بخش تولید افزود: در سال‌های که اقتصاد در وضعیت نامناسب و نامطلوب قرار دارد سازمان امور مالیاتی باید فعالیت‌های خود را بر بخش‌هایی که فرار مالیاتی دارند متمرکز کند و بر واحد‌های تولیدی شناسنامه دار فشار نیاورد که درنهایت این روند منجر به تعطیلی واحد‌ها شود.

رازقی اظهارداشت: بین مودی مالیاتی که به دلیل شرایط اقتصادی قادر به پرداخت مالیات نیست، با فرارمالیاتی تفاوت وجود دارد و انتظار داریم مسئولان این مهم را درک کنند.

او ادامه داد: پیشنهاد مشخص ما این است که در خصوص پرونده‌های مالیاتی شرکت‌های تولیدی و معوقات؛ بدهی آن‌ها ابتدا قبل از صدور اجراییه و ابلاغ آن و همچنین مسدود کردن حساب‌ها توسط اداره مالیاتی استان در فواصل زمانی مختلف اقدام به صدور اخطاریه جهت واحد تولیدی شود تا واحد تولیدی کمتر متضرر شده و هماهنگی لازم را برای رفع مشکل انجام دهد.

رازقی با طرح موارد مالیاتی که واحد‌های تولیدی استان را آسیب پذیر کرده اند اضافه کرد: آمادگی داریم برای جلوگیری از فشار مالیاتی بر واحد‌های تولیدی استان، جلسات مستمری را با سازمان امور مالیاتی برگزار و موارد را با ارائه راهکار اجرایی بررسی کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.