حشمتیان در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان::

عضو جبهه مستقلین و اعتدال‌گرایان، نمی‌تواند در جبهه دیگری عضو شود/ جبهه متحد مستقلین مجوز ندارد

دبیرکل حزب مستقل و اعتدال ایران گفت: تاکنون در کمیسیون ماده ۱۰ احزاب جبهه‌ای به نام متحد مستقلین تصویب نشده است.

/قدرتعلی حشمتیان دبیرکل حزب مستقل و اعتدال ایران در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به تشکیل جبهه متحد مستقلین، گفت: به طور کلی در سطح کشور ۹ جبهه دارا‌ی مجوز داریم که تمامی آنها در سطح کشور ثبت شده و افراد آن هم مشخص شده اند.

او ادامه داد: جبهه مستقلین و اعتدال‌گرایان هم به عنوان قدیمی‌ترین جبهه در سطح کشور از سال ۱۳۷۶ تا امروز است یعنی در حدود ۲۲ سال فعالیت، در موارد مختلف هم تقاضای تمدید مجوز کرده و اشخاص و شخصیت‌های مختلفی هم در آن حضور دارند؛ از جمله نمایندگان ادوارد و بعضی از شخصیت‌ها که اعضای آن هم مرتبا در حال تغییر است. همچنین این جبهه ۲۲ حزب دارد که ۵ عضو آن به عنوان حزب موسس بوده و کماکان به قوت خود در حال فعالیت است.


بیشتر بخوانید: لیست انتخاباتی جبهه متحد مستقلین تهران تا چند روز آینده اعلام خواهد شد


حشمتیان درباره ارائه لیست در انتخابات مجلس گفت: باتوجه به اینکه صلاحیت بیشتر کاندیدای ما تایید نشده و رد صلاحیت شدند؛ لذا تصمیم گرفته بودیم که لیستی برای انتخابات ارائه نکنیم، اما همه در انتخابات شرکت خواهیم کرد، به همین دلیل اگر برخی از دوستان جبهه‌ای به عنوان متحد مستقلین ایجاد کردند، این جبهه وجود خارجی ندارد، زیرا هنوز از کمیسیون ماده ۱۰ احزاب مجوز نگرفته است.

دبیرکل حزب مستقل و اعتدال ایران خاطر نشان کرد: البته حزب‌ها آزادند که  با هم متحد شده و مجوز جبهه بگیرند، اما در مرام نامه و اساس نامه ما ذکر شده که کسی که عضو جبهه مستقلین و اعتدال گرایان است نمی‌تواند در جبهه دیگری عضو شود و اگر عضو شد خود به خود از جبهه مستقلین و اعتدال گرایان خارج خواهد شد.

او تاکید کرد: من به عنوان رئیس جبهه مستقلین و اعتدال گرایان اعلام می‌کنم که در سطح کل کشور در طول ۲۲ سال گذشته کلا جبهه‌ای به نام مستقلین وجود نداشته و نیست و جبهه‌های دیگری که اعلام شدند اگر از کمیسیون ماده ۱۰ احزاب مجوز بگیرند قانونی می‌شوند و در غیر اینصورت غیر قانونی هستند و با ما فاصله داشته و در یک راستا نخواهند بود و وجود جبهه متحد مستقلین بدون مجوز کمیسیون ماده ۱۰ احزاب را قطعا تکذیب می‌کنم.

حشمتیان با تاکید بر عدم مجوز جبهه متحد مستقلین بیان کرد: من خودم عضو کمیسیون ماده احزاب هستم و  تاکنون در این کمیسیون جبهه‌ای به نام متحد مستقلین تصویب نشده است و فقط یک جبهه در سطح کشور به نام جبهه مستقلین و اعتدال گرایان ایران وجود دارد.

دبیرکل حزب مستقل و اعتدال ایران خطاب به موسسین جبهه متحد مستقلین تاکید کرد: البته تشکیل جبهه‌ها در آستانه انتخابات‌ها امری طبیعی است. اما کاش قبل از اینکه جناب آقای فومنی در خبرگزاری‌ها اعلام کند که آقایان متانی، عبادی، فومنی سه نفری جبهه متحد مستقل درست کرده اند، ابتدا از جبهه خود رسما کناره گیری و تقاضای خودتان را به کمیسیون می‌دادید تا مجوز را از کمیسیون برایشان می‌گرفتیم. چرا که فعلا در سطح کشور ۹جبهه با مجوز قانونی داریم و جبهه مور نظر شما (جبهه متحدمستقلین) جز، جبهه‌های قانونی نیست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۰۹:۱۱ ۱۴ بهمن ۱۳۹۸
فکنم // بعد اینکه جنگ تمام شد // اینه یه جبهه تشکیل دادن
آخرین اخبار