مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین از آغاز طرح احداث فاز چهار کانال‌های درجه ۳ و ۴ پایاب سد سلمان فارسی خبر داد و گفت: پیمانکار این طرح زیر بنایی مشخص و عملیات اجرایی آن در روز‌های آتی آغاز می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهدی همتی در آئین کلنگ زنی ساخت این طرح، گفت: اعتبار اولیه این طرح ۱۱ میلیارد ریال و برآورد حجم عملیات عمرانی به طول یک کیلومتر کانال سنگ و سیمان است.

او تصریح کرد: با اتمام و بهره برداری از فاز چهار کانال‌های پایاب سد سلمان فارسی ۹۰۰ هکتار از اراضی آبادی‌های بیان، عزیز آباد، منصور آباد و جورکان از شبکه‌های آبیاری و زهکشی مدرن بهره مند می‌شوند.

همتی با اشاره به اهمیت تجهیز و نوسازی اراضی کشاورزی اظهار کرد: فاز ۳ کانال‌های پایاب با پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصد در دست احداث است که پیش بینی می‌شود تا پایان سال به بهره برداری برسد.

به گفته او، دشت کارزین با چهار هزار هکتار اراضی به وسیله ۷۰ کیلومتر کانال‌های مختلف باید مشروب شود که تا کنون ۱۳ کیلومتر از آن توسط وزارت نیرو و ۹ کیلومتر توسط وزارت جهاد کشاورزی احداث و به بهره برداری رسیده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین بیان کرد: تخصیص اعتبارات عمرانی از منابع مختلف به طرح‌های آب و خاک و امور فنی مهندسی از مهم‌ترین نیاز‌های کشاورزان شهرستان است که می‌تواند موجب افزایش بهره وری آب و بهبود راندمان تولید محصولات کشاورزی شود.

قیروکارزین در ۱۶۹ کیلومتری جنوب غربی شیراز واقع شده است.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار