کارگردان نمایش «سکوت سفید» از چرایی به صحنه بردن این اثر گفت.

کوروش سلیمانیکوروش سلیمانی کارگردان نمایش «سکوت سفید» که در بخش صحنه‌ای سی و هشتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر اجرا شد، در خصوص این نمایش، در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه تئاتر  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان،گفت: باید احساس کنم موضوعی که در نمایش‌هایم مطرح می‌کنم، نیاز جامعه است؛ در این صورت آنها را روی صحنه می‌برم. در این سال‌ها چیزی که مرا به فکر واداشته این است که مردم از داشتن آرامش و خلوت شخصی به دلایل خودخواسته و ناخواسته محروم هستند.

وی افزود: مردم ما آن قدر در اخبار و حوادث و جریان‌های اقتصادی، اجتماعی و سیاسی هستند که درون خود را فراموش می‌کنند. نمایشنامه «سکوت سفید» به این امر می‌پردازد که ما به خلوت و آرامش و سکوت نیاز داریم. به همین دلیل احساس کردم این نمایشنامه می‌تواند به مخاطب درگیر در اخبار و اطلاعات بیهوده، کمک و او را به فکر وادار کند.

سلیمانی در خصوص این دوره از جشنواره تئاتر فجر و همزمانی آن با جشنواره فیلم فجر گفت: چند سالی است که نتوانستم آثار جشنواره را ببینم؛ زیرا هر سال کاری در جشنواره دارم و مشغول اجرای آن هستم. به نظرم همزمانی جشنواره تئاتر و فیلم فجر خوب نیست؛ در سال‌هایی که این دو جشنواره جدا بودند، خیلی وضعیت بهتر بود و هنرمندان و مردم می‌توانستند از هر دو جشنواره بهره‌مند شوند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار