کارشناس فوتبال کشورمان گفت: بعید می‌دانم تیم ملی فوتبال کشورمان با سرمربیگری اسکوچیچ به جام جهانی ۲۰۲۲ صعود کند.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، بیژن ذوالفقارنسب کارشناس فوتبال کشورمان درباره انتخاب دراگان اسکوچیچ به عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال ایران اظهار داشت: عمده مشکل فوتبال ملی ما در رابطه با انتخاب مربیان برخوردار نبودن از یک کمیته فنی مقتدر است که براساس اصول ورزشی و بر اساس معادلات و اتفاقات بین المللی بتواند مربیان شایسته‌ای را برای تیم‌های متعدد ملی کشورمان انتخاب کند.

او افزود: حدود یک ماه پیش جامعه فوتبال بیانیه‌ای برای فدراسیون فوتبال صادر کرد که براساس آن می بایست فدراسیون فوتبال برای انتخاب سرمربی تیم ملی یک سری اصول را رعایت کند که مشکلات ویلموتس دوباره برای فوتبال ما پیش نیاید. در دوره ویلموتس هم به لحاظ فنی دچار مشکل شدیم و هم نتایج خوبی کسب نکردیم از همه مهم‌تر نیز در این وضعیت اقتصادی هزینه بسیار گزافی را برای او متحمل شدیم. اگر کمیته فنی خوبی داشتیم صاحب نظران و پیشکسوتان فوتبال بر اساس معیار‌های بین المللی و یک سری شاخصه‌های تعیین شده مربیان را انتخاب می‌کردند.

کارشناس فوتبال کشورمان ادامه داد: متاسفانه در فوتبال ملی ایران این کمیته به شکل کمرنگی فعالیت دارد، به عنوان مثال ساکت صلاحیت عضویت در این کمیته را ندارد و شکوری نیز جوان است، این کمیته باید یک سری ویژگی‌ها داشته باشد و هر کسی نمی‌تواند عضو این کمیته باشد، زیرا وجاهت این کمیته بسیار بالا است به طورکلی اعضای کمیته فنی فوتبال هرکشوری نباید کارمند فدراسیون فوتبال باشد.

او با اشاره به این که محمدرضا ساکت صلاحیت عضویت در کمیته فنی فوتبال را ندارد افزود:کمیته فنی باید شناخت خوبی روی مسائل فنی فوتبال داشته باشند،  ساکت یک مدیر خیلی توانمند و باشخصیتی است و در فدراسیون فوتبال بسیار زحمت کشیده است، اما جایگاهش نباید عوض شود. زیرا او فوتبالیست نبوده و در حیطه فوتبال هم آن اقتدار و توانمندی که عضو کمیته فنی باید داشته باشد را ندارد. همچنین شکوری نیز یک جوان بسیار توانا است و  فوتبالیست هم بوده، اما در رابطه با شناختش در زمینه انتخاب مربی‌های اصلح بین المللی صلاحیت ندارد. محمود یاوری هم یک سال پیش به دلیل اینکه در تصمیم گیری ها از او مشورت نگرفتند از سمت خود کناره گیری کرد با اینکه سابقه خوبی در فوتبال کشورمان داشت.

ذوالفقارنسب ادامه داد: من به عنوان فردی از خانواده فوتبال می‌گویم کانون مربیان فوتبال ایران حافظ منافع مربیان ایرانی است. اکنون مدعی هستیم که در این وضعیت اقتصادی که در فدراسیون فوتبال وجود دارد افراد کارشناس باید تعیین سرمربی تیم ملی را به عهده بگیرند نه این که فردی مانند ویلموتس را به مدت ۲ ماه بیاورند و چندین میلیارد هزینه کنند و هیچ گونه دستاورد فنی و فوتبالی برای کشورمان نداشته باشد. در فوتبال کشورمان تعداد زیادی از مربیان هستند که بسیار تواناتر، سالم‌تر و آگاه‌تر نسب به اسکوچیچ هستند. علی دایی، امیر قلعه نویی، جواد نکونام، وحید هاشمیان، حسین فرکی و یحیی گل محمدی همه این افراد به دلایل متعدد می‌توانند از اسکوچیچ عملکرد بهتری داشته باشند.

کارشناس فوتبال کشورمان بیان کرد: اسکوچیچ اولین کاری که می‌کند چندین نفر دستیار خارجی برای خودش می‌آورد همان کاری ویلموتس و کی روش انجام دادند. مربیان ایرانی توانمندند به عنوان مثال فردی مانند علی دایی اعتبار بین المللی و شناخت کامل از فوتبال اروپا دارد و به راحتی می‌تواند سه یا چهار کارشناس خیلی خوب در تمرینات فنی، تمرینات بدنسازی، روانشناسی را به استخدام در آورد و در اختیار تیم قرار دهند و همه نفرات دیگر نیز می‌توانند این کار‌ها را انجام دهند.

ذوالفقارنسب: تیم ملی فوتبال با سرمربیگری اسکوچیچ به جام جهانی صعود نمی‌کند

ذوالفقار نسب با پاسخ به این سوال که آیا با وجود اسکوچیچ تیم ملی فوتبال به جام جهانی صعود می‌کند یا خیر گفت: فکر نمی‌کنم بتواند تیم ملی را برای جام جهانی ببرد، زیرا از نظرمن فرآیند انتخاباتی سالمی را برای حضور در تیم ملی طی نکرد و صلاحیت این پست مهم را ندارد. به اعتقاد من هر کدام از مربیان ایرانی باشند حداقل از این مرحله با ۴ بازی که در پیش داریم می‌توانند عبور کنند و به مرحله بعد بروند. اعضای تیم ملی کاملا آگاه هستند ودر باشگاه‌های معتبر با مربی‌های بزرگی کار کرده اند، کار کردن با این بازیکنان کارهر مربی نیست، با توجه به شناختی که طی این مدتی که در ایران بوده پیدا کردم کاملا عقیده دارم که نمی‌تواند تیم ملی را هدایت کند و بعد از ۲ ماه باید دوباره به دنبال فردی دیگر باشیم.

او بیان کرد: شنیده ام که هنوز قرارداد اسکوچیچ نهایی نشده، در ایران باید یک کمیته فنی واجد شرایط که برخوردار از اطلاعات و آگاهی‌های عمومی در رابطه با فوتبال در داخل کشور و جهان است پیرامون این موضوع جلسه گرفته شود و مربی خوب ایرانی را انتخاب کنند که از نظر من علی دایی، امیر قلعه نویی و یحیی گل محمدی ظرفیت‌های لازم را برای سرمربیگری تیم ملی فوتبال دارند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار