استاندار گلستان گفت: با بهره برداری از طرح‌های ریلی اینچه برون هزینه‌های صادرات و واردات از این مرز کاهش می‌یابد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان،   هادی حق شناس استاندار گلستان در این مراسم افتتاح طرح‌های ریلی اینچه برون که به صورت ویدئو کنفرانس با حضور وزیر راه و شهرسازی برگزار شد گفت: برای اجرای این طرح‌ها ۲۲میلیارد تومان هزینه شده است که ۷میلیارد تومان مربوط به سرمایه گذاری بخش خصوصی است.


هادی حق شناس افزود: در این مراسم ساخت خط نرمال سایت سرمایه گذاری ایستگاه اینچه برون به طول یک هزار و ۲۹متر و نصب سه سوزن نرمال با اعتبار ۵ میلیارد تومان انجام شد.


حق شناس گفت: زیر سازی محوطه سرمایه گذاری تخلیه و بارگیری به طول یازده هزار مترمربع با اعتبار دو میلیارد تومان انجام شد.


او گفت: همچنین ساخت خط عریض سایت سرمایه گذاری ایستگاه اینچه برون به طول سه هزار و ۲۰۰متر و نصب ۶سوزن عریض با اعتبار ۱۵میلیارد تومان انجام خواهد شد.


استاندار گلستان گفت: با بهره برداری از طرح‌های ریلی اینچه برون، زمان توقف قطار در این ایستگاه کاهش می‌یابد و هزینه‌های صادرات و واردات از این مرز کم می‌شود.


هادی حق شناس افزود: مزیت مرز اینچه برون آن است که بعد از عبور از دو کشور به چین می‌رسد و در سطح بین المللی نیز این فاصله کاهش می‌یابد.


به گفته استاندار، استفاده از این زیرساخت‌ها سبب رونق اقتصادی و افزایش اشتغال در گلستان می‌شود.


وزیر راه و شهر سازی هم که در مراسم افتتاح این طرح‌ها به صورت ویدئو کنفرانس حضور داشت گفت: امیدواریم افتتاح این طرح‌ها بتواند زمینه رشد، توسعه، پیشرفت و سرمایه گذاری در استان را فراهم کند.


انتهای پیام / فا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.