به مناسبت دهه مبارک فجر و چهل و یکمین سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی زمین چمن مصنوعی دانشکده فنی و حرفه‌ای شهرستان آباده با حضور رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان فارس افتتاح شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، در آئین افتتاح این پروژه ورزشی، رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان فارس در سخنانی با قدردانی از حمایت مسئولان شهرستان و رئیس دانشکده فنی آباده در اجرا و افتتاح این زمین چمن مصنوعی ورزشی اظهار داشت: اجرای چند طرح زمین چمن مصنوعی دیگر نیز در دانشکده‌های فنی استان فارس پیش‌بینی شده که امیدواریم با تخصیص اعتبار، ساخت آنان نیز آغاز شود.

محمدجامعی افزود: آنچه که در کنار علم آموزی از اهمیت بالایی در دانشگاه‌ها برخوردار است توجه به برنامه‌های فرهنگی و ورزشی است و این مهم در دانشگاه فنی و حرفه‌ای همواره مورد توجه بوده است.

او با بیان اینکه میانگین آمار ورود دانش آموزان استان فارس به هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش ۳۸ درصد است، گفت: در شهرستان آباده این آمار ۴۸ درصد است که نشان از استقبال دانش آموزان از دانشکده‌های فنی را دارد.

جامعی بیان کرد: دانشگاه فنی و حرفه‌ای دانشگاهی ماموریت گرا است که رسالت مهم آن نیز پرداختن به آموزش‌های مهارتی بوده و این رویکرد کاربردی و مهارتی بودن آن نیز نقطه عطفی برای پیوند با اشتغال است.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان فارس تاکید کرد: پیرو فرمایش رهبرمعظم انقلاب امروز نیاز به پنجه‌های کارآمد داریم و در این راستا دانشگاه فنی و حرفه‌ای تمام تلاش خود را می‌کند تا مهندس آچار به دست، کارآمد و متخصص به جامعه ارائه کند.

در این مراسم فرماندار شهرستان آباده نیز با قدردانی از فعالیت‌های کاربردی و تاثیرگذار دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان فارس در ارائه آموزش‌های مهارتی به دانشجویان اظهار داشت: دانشکده فنی آباده دارای ظرفیت‌های بالایی است که در حال حاضر نیازمند توجه و توسعه دارد.

زین العابدین نیک‌مرام با بیان دانشکده فنی و حرفه‌ای آباده یک دانشکده علمی و عملی است، تصریح کرد: در سال آینده اولویت برنامه‌های این شهرستان به سمت مسائلی علمی و اقتصادی و همچنین ایجاد میز سرمایه‌گذاری برای حمایت از اشتغال و آموزش‌های مهارتی است.

نیک‌مرام گفت: همچنین اجرای طرح آمایش و تعیین فرصت‌های شغلی در شهرستان آباده یکی از موضوع‌هایی است که در زمینه اشتغال در حال اجرا شدن است و با این طرح به دنبال آموزش‌هایی هستیم که بازار کار داشته باشد.

اله‌داد مردانلو رئیس دانشکده فنی و حرفه‌ای شهرستان آباده نیز اظهار داشت: زمین چمن مصنوعی این دانشکده در کمتر از یکسال و در فضایی به مساحت یکهزار مترمربع اجرا و برای ساخت آن بیش از ۳۵۰ میلیون تومان هزینه شده است.

او افزود: با افتتاح زمین چمن مصنوعی شهرستان آباده یکی از مهم‌ترین مشکلات دانشکده فنی آباده که نداشتن زیرساخت ورزشی بود برطرف شد.

مردانلو گفت: امیدواریم با بهره‌برداری از ساختمان نیمه تمام فرهنگی و آموزشی این دانشکده نیز شاهد برطرف شدن مشکلات موجود در زمینه کمبود فضای فرهنگی از جمله سالن همایش باشیم.

رئیس دانشکده فنی و حرفه‌ای شهرستان آباده همچنین در سخنان خود از حمایت‌های دکتر صالحی عمران رئیس و دکتر رمضانی مدیرکل تربیت بدنی دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور، دکتر جامعی رئیس و مهندس ادیبپور مسئول دفتر فنی و عمرانی دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان فارس، فرماندار، خیران، اعضای شورای شهر در حمایت از برنامه‌های فرهنگی و عمرانی این دانشکده قدردانی کرد.

براساس این گزارش، دیدار و گفتگو با کارکنان و دانشجویان دانشکده فنی آباده و بازدید از خوابگاه و امکانات آموزشی این دانشکده از برنامه‌های سفر یک روزه رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان فارس به آباده بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار