وزارت خارجه فرانسه در بیانیه‌ای مداخله جویانه پرتاب ماهواره بومی علمی و تحقیقاتی توسط ایران را محکوم کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، وزارت خارجه فرانسه در بیانیه‌ای مداخله جویانه پرتاب ماهواره بومی علمی و تحقیقاتی توسط ایران را محکوم کرد. این در حالی است که سه روز پیش امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه به طور علنی از برخورداری این کشور از ۳۰۰ کلاهک هسته‌ای خبر داد و خواستار مدرنیزه شدن صنعت هسته‌ای کشورش شد.

متن بیانیه وزارت خارجه فرانسه به این شرح است: ایران اعلام کرده است که در ۹ فوریه ۲۰۲۰ یک پرتابگر فضایی را پرتاب کرده است. فرانسه این پرتاب را که از فناوری‌هایی که برای موشک‌های بالستیک بویژه برای موشک‌های بین قاره‌ای استفاده می‌شود، محکوم می‌کند. ایران همچنین از موشک بالستیک جدیدی که دارای محدوده‌ای است که می‌تواند فراتر از ۵۰۰ کیلومتر باشد، رونمایی کرد.

در ادامه، وزارت خارجه فرانسه مدعی شد: به عنوان بخشی از تعهدات خود تحت عنوان قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل، ایران نمی‌تواند فعالیت‌هایی از جمله پرتاب ماهواره را در ارتباط با موشک‌های بالستیک که توانایی حمل سلاح هسته‌ای را دارند، انجام دهد. توسعه برنامه بالستیک ایران، ثبات منطقه را تضعیف می‌کند و امنیت اروپا را تحت تأثیر قرار می‌دهد. فرانسه از ایران می‌خواهد تا به طور کامل به تعهدات بین المللی خود در این زمینه احترام بگذارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
م
۲۳:۱۰ ۲۲ بهمن ۱۳۹۸
فرانسه اول باید به نظاممون جمهوری اسلامی ایران پاسخگوباشه وجواب ماروبده که در کشورفرانسه که به کشورمهدآزادی کشورها درغرب معروف هست،چطورچشم صدهانفرازمردم فلاکت زده وبد بخت فرانسوی روبااسلحه فلش بال از حدقه درمیارن وزدن کور کردند؟سریعابایدبااحضاردیپلماتشون درتهران به ماجوابگوباشندواز مامعذرت خواهی کنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۵ ۲۲ بهمن ۱۳۹۸
آخه کی برای حرف این دولت فرانسوی ارزش قائل هست یه دولت نوچه وبی کفایت وقاتل مردمش بهتر بره آماده بشه که بزودی مردم فرانسه اونها را به خاطر قتل عام مردمش مجازات میکنه، البته در دوران پیشرفت دولت فرانسه یه دولت وحشی باید خطاب کرد
Iran (Islamic Republic of)
کلثوم کرمیان
۱۲:۰۴ ۲۲ بهمن ۱۳۹۸
چییععع میگن اینا ؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۱۰ ۲۲ بهمن ۱۳۹۸
معلومه پیشرفتهای ما حسابی عصبانیشون کرده.عصبانی باشید و از عصبانیت بمیرید
Iran (Islamic Republic of)
م
۲۳:۱۵ ۲۲ بهمن ۱۳۹۸
اصلاایناکی باشندوغلط کردندکه ازپیشرفت کشوری مستقل بخواهندعصبانی باشندیانباشند؟درجایگاهی نیستندکه جسارت یا گستاخی کنند!فقط بهشون این اجازه رومیدیم که ساکت باشن یاسربگذارندوبمیرند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۰۹ ۲۲ بهمن ۱۳۹۸
بیچاره مردم فرانسه یک احمق رییس جمهورشون شده
Iran (Islamic Republic of)
reza
۲۳:۳۱ ۲۱ بهمن ۱۳۹۸
ضرب المثلی است که میگوید مال خودم مال خودم ومال مردم مال خودم .این منطق مستکبران است که میگوید بمب اتم مال من .توسعه ان حق من .موشک مال من وقطعنامه سازمان ملل مال تو.استکباریعنی این .تنها یک راه وجوددارد.قطع ارتباط ازمستکبران وتکیه برنعمتها وتوانایی های خدادادی خود.
Germany
ناشناس
۲۲:۲۰ ۲۱ بهمن ۱۳۹۸
خودتون اول ماهواره پرتاب نکنید بعد درخواست بدید. پررو
Germany
ناشناس
۲۲:۱۹ ۲۱ بهمن ۱۳۹۸
واقعا خیلی پر رو و خودبرتربین و خودخواه هستند این غربی ها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۶ ۲۱ بهمن ۱۳۹۸
فرانسه دلبندم شما برو مردم کشورتو شنبه هر هفته سرکوب کن و سعی کن زیادی ذرت پرت نکنی باشه عمو جان!!!
آخرین اخبار