مدیر کل هواشناسی استان خوزستان گفت: دمای هوا در اهواز امروز به صفر درجه رسید که در ۳۰ سال گذشته بی سابقه است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محمد سبزه زاری مدیر کل هواشناسی استان خوزستان بامداد امروز سه شنبه ۲۲ بهمن ماه گفت: دمای اهواز در ساعت ۴ صبح سه شنبه به صفر درجه سانتیگراد رسید.

او اظهار داشت: این دما برای اهواز تقریبا در ۳۰ سال گذشته بی سابقه بوده است.

سبزه زاری بیان کرد: همچنین در شبانه روز گذشته دهدز در شرق خوزستان دمای ۵ درجه سانتیگراد زیر صفر را تجربه کرده که کمترین دمای استان است.

او ادامه داد: حداقل دما‌های شهرستان‌های استان خوزستان به ترتیب دهدز ۵ درجه سانتیگراد زیر صفر، ایذه ۳ درجه سانیگراد زیر صفر، اهواز، دزفول، گتوند و گتوند ۲ درجه زیر صفر، امیدیه، حسینیه، بستان، شوش، لالی یک درجه سانتیگراد زیر صفر گزارش شده است.

مدیر کل هواشناسی استان خوزستان اذعان داشت: همچنین دمای رامهرمز، ماهشهر، مسجد سلیمان در همین مدت صفر درجه سانتیگراد بوده است و شوشتر، بهبهان، هندیجان یک درجه سانتیگراد و آغاجاری و شادگان نیز ۲ درجه سانتیگراد اعلام شده است

به گفته محمد سبزه زاری، دمای اهواز در ساعت ۹صبح امروز، ۷ درجه سانتیگراد بالای صفر گزارش کرد.

پیش از این هواشناسی خوزستان نسبت به ورود سامانه سرمایشی از عصر دوشنبه هفته جاری تا اواسط روز چهارشنبه هشدار داده بود و اعلام کرد در ارتفاعات استان دمای هوا به زیر صفر و همراه با بارش برف خواهد بود.

اداره کل مدیریت بحران خوزستان نیز به شهروندان هشدار داد هنگام سفر از زنجیر چرخ استفاده کنند و نکات و توصیه‌های ایمنی را رعایت کنند و جدی بگیرند.

همچنین به کشاورزان نکات مورد نیاز برای حفاظت از کشت‌ها توصیه شد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار