رییس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: ۳۳۷ طرح بخش کشاورزی با اعتبار ۲ هزار و ۳۶۸ میلیارد ریال همزمان با ایام الله دهه فجر در سراسر این استان به بهره‌برداری رسید.

۳۳۷ طرح بخش کشاورزی دهه در سیستان و بلوچستان افتتاح شدبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، غلام حیدر زورقی رییس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: طرح‌های بخش کشاورزی دهه فجر سیستان و بلوچستان شامل ۱۵ طرح بهبود تولیدات گیاهی، ۵۹ طرح بهبود تولیدات دامی، ۲۱۰ طرح آب و خاک، ۲ طرح صنایع کشاورزی، ۳۴ طرح امور عشایری، ۵۵ طرح شیلات آب‌های داخلی و هشت طرح منابع طبیعی و آبخیزداری بوده است.

او  ادامه داد: ۹ هزار و ۳۶ خانوار روستایی و عشایری سیستان و بلوچستان با افتتاح طرح‌های دهه فجر امسال از مزایای آنها بهره‌مند شدند.
رییس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان بیان کرد: این استان دارای ویژگی‌های اقلیمی خاص از جمله دارا بودن بیشترین میزان تبخیر سالانه کشور، بارندگی اندک، پراکنش نامناسب زمانی و مکانی بارندگی ها، دامنه زیاد تغییرات دما در شبانه روز، وزش بادهای موسمی و فصلی با شدت و تداوم زیاد از جمله بادهای ۱۲۰ روزه سیستان است که در بخش های وسیعی دچار کم آبی بوده و تداوم کم آبی ها به صورت دوره ای منجر به وقوع خشکسالی های سهمگین شده به طوری که علاوه بر تخریب زیر ساخت های بخش کشاورزی منجر به نابودی اکوسیستم طبیعی و نیز محیط زیست انسانی منطقه شده است.

او بیان کرد: از آنجایی که کشاورزی شغل و معیشت قالب مردم ساکن در این استان محسوب می‌شود، استفاده صحیح و بهینه از منابع پایه آب و خاک ضرورت انکار ناپذیر است به همین سبب در برنامه ریزی‌ها اعم از ذخیره، انتقال، توزیع و مصرف آب در بخش کشاورزی باید کاملا هوشمندانه عمل شود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار