روسیه بالگرد‌های تهاجمی خود را به نوعی موشک پیشرفته با دامنه دو برابری نسبت به مدل‌های قدیمی تجهیز می‌کند.

بالگرد‌های تهاجمی روسیه به موشک‌های بالدار مجهز می‌شوندبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، بنا به گفته یک منبع نظامی در روسیه، این کشور بالگرد‌های تهاجمی «کاموف ام-۵۲» خود را به نوعی سلاح جدید که یک موشک بالدار با برد ۱۰۰ کیلومتر است، مجهز می‌کند.

رسانه‌های خبری روسیه به نقل از این منبع آگاه گزارش دادند که این بالگرد‌های به روز شده قابلیت حمل موشک‌های جدید «ازدلیا ۳۰۵» را دارند. موشک جدید می‌تواند به وسایل زرهی دشمن اصابت کرده و به استحکامات بتنی آسیب جدی وارد کند.

این نوع موشک با استفاده از سامانه ناوبری هواپیما به سوی هدف شلیک می‌شود و قبل از اصابت به هدف از سیستم هدایت خودکار استفاده می‌کند.

این بالگرد‌ها علاوه بر این نوع موشک‌های جدید، مجهز به یک سامانه جدید در کابین خلبان می‌شوند. آندره بوگینسکی، مدیرکل شرکت هلدینگ بالگرد‌های روسیه یادآور شد که این نوع موشک پیشتر بر روی بالگرد می-۲۸ نصب شده و این امکان فنی نیز وجود دارد که از آن بر روی بالگرد‌های مدل کاموف ام -۵۲ نیز استفاده شود.

بنا به برخی گزارش‌ها موشک ازدلیا ۳۰۵ جدید روسیه در درگیری‌ها در سوریه مورد آزمایش قرار گرفته است. این موشک به اصطلاح هوشمند بر روی بالگرد‌های تهاجمی می-۲۸ نصب می‌شود. کارشناسان نظامی معتقدند که این سلاح‌ها می‌توانند به دو برابر کردن دامنه مبارزه بالگرد‌ها کمک کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار