مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) البرز گفت: عملکرد زکات البرز در سال ۹۸ بیش از تعهد کشوری بوده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، محمد محمدی فر، مدیرکل کمیته امداد امام (ره) و دبیر ستاد زکات استان نیز در حاشیه همایش تجلیل از مودیان زکات و تولیدکنندگان برتر استان البرز بابیان این که عملکرد زکات البرز در سال ۹۸ بیش از تعهد کشوری بوده است گفت: ۸۰ درصد منابع جذب‌شده زکات در امور حمایت‌های اجتماعی و محرومیت‌زدایی و ۲۰ درصد برای انجام خدمات عمرانی و عام‌المنفعه روستا‌ها هزینه شده است.

آیت الله حسینی همدانی، نماینده ولی فقیه در البرز و رئیس ستاد زکات استان البرز گفت: تطهیر مؤمنان به‌وسیله دریافت زکات و صدقات دستور خداوند متعال در آیه ۱۰۳ سوره توبه است که فرمودند "خذ من اموالهم صدقه تطهرهم و تزکیهم بها" و از همه دست‌اندرکاران و مودیان نیکوکار امر زکات به جهت حرکت در این مسیر تشکر می‌کنم.

او با اشاره به این که هرکسی در هر زمینه‌ای که خدای تعالی به او رزقی عنایت کرده و خدمتی می‌کند زکات است، گفت: زکات در صدر اسلام باهدف عزتمند شدن سیمای جامعه اسلامی مطرح‌شده و شارع مقدس در بخش صدقات، انفاق، زکات مستحب و واجب به دنبال زدوده شدن فقر از جامعه اسلامی است.

امام جمعه کرج با تأکید بر این که پرداخت حقوق واجبِ افراد در جامعه اسلامی برای از بین بردن کامل فقر کافی نیست، افزود: اسلام می‌خواهد فقر را که عامل از دست رفتن ایمان و اخلاق در جامعه است از بین ببرد. این " حق للسائل و المحروم" که خدای متعال در قرآن می‌فرماید مربوط به زکات واجب نیست و تکلیف اضافه‌تری را برای مومنان مشخص می‌کند. رسول خدا فرمودند اگر می‌خواهید خداوند دارایی شما را زیاد کند زکات آن را پرداخت کنید.

او گفت: خداوند در آیه‌ای دیگر از قرآن کریم می‌فرماید "خذ من اموالهم صدقه تطهرهم و تزکیهم بها" بوسیله دریافت صدقات و زکات، مؤمنان را تطهیر کن. در تمامی آیات قرآن که از کلمه نماز استفاده‌شده زکات نیز آمده است.

شایسته ذکر است در این مراسم، از تعدادی از عاملان و مؤدیان زکات برتر استان البرز تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/د.خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار