حوزه‌های تولیدی رسانه ملی از ۱۶ دی تا ۱۵ بهمن ۹۸، بیش از ۱۰۰۶ ساعت از جدول پخش خود را به موضوع یازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی اختصاص دادند.

پخش بیش از ۱۰۰۶ ساعت برنامه با موضوع برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامیبه گزارش حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، شبکه‌های سراسری رادیویی و تلویزیونی در یک ماهه منتهی به نیمه بهمن امسال با مجموع ۱۹۸ ساعت، شبکه‌های استانی با ۷۳۸ ساعت و بخش‌های خبری با حدود ۷۰ ساعت، تولیدات و ویژه‌برنامه‌های گوناگونی را با موضوع انتخابات مجلس شورای اسلامی در قالب‌های مختلف رادیویی و تلویزیونی تولید و پخش کردند.

بر اساس این گزارش، در میان شبکه‌های تلویزیونی سراسری، شبکه خبر با ۳۱:۲۶، شبکه دو با ۱۷:۰۶ و شبکه سه سیما با ۸:۳۷ ساعت، در صدر فهرست بیش‌ترین میزان پخش تولیدات و برنامه‌های انتخاباتی قرار دارند. در حوزه صدا نیز شبکه رادیویی ایران با بیش از ۱۷ ساعت بیش‌ترین میزان پخش را در موضوعات مرتبط با انتخابات داشته است و شبکه‌های رادیویی معارف و گفتگو به‌ترتیب با ۱۴:۵۰ و ۱۳:۵۵ ساعت در ردیف‌های بعدی قرار گرفتند.

نتیجه این بررسی نشان می‌دهد که در حوزه مراکز استانی، شبکه‌های تلویزیونی کرمانشاه با ۲۳:۳۸، ایلام با ۲۱:۵۹ و چهارمحال و بختیاری با ۱۳:۱۵ ساعت، بیش‌ترین ساعات پخش برنامه‌های انتخاباتی را در مقطع موردنظر به خود اختصاص داده‌اند و در میان شبکه‌های رادیویی مراکز نیز مرکز ایلام با ۵۰:۱۳، بوشهر با ۳۲:۴۴ و آذربایجان غربی با ۳۲:۴۲ ساعت در ردیف‌های بعدی قرار گرفتند.

ایجاد فضای رسانه‌ای مطلوب برای مشارکت گسترده مردم در انتخابات، اعتمادسازی نسبت به سلامت و قانونمندی انتخابات، افزایش آگاهی‌های عمومی‌برای انتخابی اصلح، آگاهی‌بخشی درخصوص فرآیند برگزاری انتخابات و پخش بیانات امام راحل (ره) و رهبر معظم انقلاب (مدظله‌العالی) درخصوص اهمیت حضور مردم در انتخابات، از مهم‌ترین محور‌های برنامه‌ها و تولیدات رسانه ملی در مقطع مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار