مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: قلیان یکی از مواردی است که می‌تواند منجر به شیوع ویروس کرونا شود و عرضه آن ممنوع است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، مهدی شفیعی، مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: قلیان یکی از مواردی است که می‌تواند منجر به شیوع ویروس کرونا شود به همین دلیل برای حفظ سلامتی شهروندان از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خصوص جا‌هایی که در آن‌ها قلیان عرضه می‌شود در این خصوص به ما ابلاغ شده ضمن اینکه این موضوع جزو دستور العمل‌های قبلی ما هم بوده است.

او افزود: این ممنوعیت شامل قلیان سراها، کافی شاپ ها، سفره خانه‌های سنتی و هر مرکزی که در آنجا قلیان عرضه می‌شود، است ضمن اینکه ماده ۱۳ قانون نظارت بر اماکن، بر ممنوعیت عرضه قلیان تاکید دارد که باید آن را اجرایی کنیم.

مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: برای تعطیلی این اماکن نیاز به حکم دادگاه و بحث تعزیرات داریم ضمن اینکه به دنبال پیگیری موضوع از سمت استانداری هستیم.

شفیعی تصریح کرد: همچنین سازمان‌های ذیربط با کمک بازرسان خود و با همکاری، همکاران بهداشتی ما به همه از این مراکز اطلاع‌رسانی کامل را انجام داده‌اند.

او اظهار کرد: از مراکز عرضه قلیان می‌خواهیم که به صورت خودجوش و قبل از اینکه به شکل قانونی اقدامی انجام شود، نسبت به عدم عرضه قلیان اقدام کنند لذا این کار به صورت قانونی و ضربتی از هفته جاری در دست اقدام است.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار