یک تحلیلگر عراقی اعلام کرد آمریکا احتمال دارد از ابزار ترور برای باقی نگهداشتن نیروهایش در خاک عراق استفاده کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، سعد الکعبی، تحلیلگر سیاسی عراقی امروز یکشنبه در سخنانی اعلام کرد ممکن است آمریکا از ابزار ترور و یا ایجاد ترس به منظور باقی نگهداشتن نیروهایش در عراق استفاده کند.

وی در گفتگو با پایگاه خبری معلومه تصریح کرد: آمریکا احتمال دارد سناریوی ترور ابومهدی المهندس و [سردار]قاسم سلیمانی را به منظور هدف قرار دادن سران دیگری که نام آن‌ها را در فهرست تروریسم درج کرده، استفاده کند.

سعد الکعبی گفت: تماس وزیر خارجه امریکا با نخست وزیر انتخاب شده پیش از ارائه برنامه هایش، پرسش‌هایی را برانگیخته و احتمال دارد او از شیوه ترساندن و یا تهدید، برای باقی نگهداشتن نیرو‌های کشورش در عراق استفاده کرده باشد.

این تحلیلگر عراقی در ادامه افزود: چه بسا آمریکا علاوی را تهدید کرده باشد در صورتی که پرونده خروج نیرو‌های آمریکایی از عراق را در چارچوب برنامه هایش قرار دهد، این کشور دست به ترور فرماندهان حشد شعبی و مقاومت که نامشان در فهرست تروریسم درج شده، خواهد زد.

وی همچنین اعلام کرد علاوی از محتوای این تماس سخنی نگفته؛ چرا که ممکن است بیان محتوای این تماس، سبب ایجاد بلوایی جدید گردد که صحنه سیاسی را پیچیده‌تر خواهد کرد.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۵ ۱۱ اسفند ۱۳۹۸
آمریکائی ها یکبار دیگر باید قانون کنش و واکنش را مطالعه کرده و بفهمند که در عراق در محاصره نیروهای مقاومت اسلامی قرار دارند.
بهتر است دهانشان را ببندندو آرام از عراق خارج شوند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۷ ۱۱ اسفند ۱۳۹۸
همیشه با بصیرت و با چشمانی باز به دشمنان خیره شوید و آنان را آرام نگذارید که اگر لحظه ای آرام گذارید، لحظه ای آرامتان نمی گذارند:صحیفه امام ج ۱۲ ص ۹۳۲
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۲ ۱۱ اسفند ۱۳۹۸
اگر عراقیها آمریکا رو آروم بگذارند شرارتش دوباره گل میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۱ ۱۱ اسفند ۱۳۹۸
آمریکا نیازمند تو دهنی محکم و پشیمانی بخش هست
آخرین اخبار