مدیر مرکز هنر‌های تجسمی حوزه هنری از میزان حضور کارتونیست‌ها در جشنواره «ما کرونا را شکست می‌دهیم» ابراز رضایت کرد.

سید مسعود شجاعی طباطبایی مدیر مرکز هنر‌های تجسمی حوزه هنری و دبیر جشنواره «ما کرونا را شکست می‌دهیم» درباره این رویداد هنری به خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان،گفت: کرونا موضوعی است که هنرمندان جهان نسبت به آن واکنش نشان داده و هیچ کس از کنارش بی تفاوت نگذشته است.

وی افزود: به فاصله دو روز از اعلان فراخوان، هنرمندان ۲۶ کشور، آثار خود را به جشنواره «ما کرونا را شکست می‌دهیم» ارسال کردند که آمار قابل توجه و کم سابقه‌ای است.

مدیر مرکز هنر‌های تجسمی حوزه هنری با اشاره به همکاری چند نهاد در این جشنواره اظهار کرد: بنابر فرمایش مقام معظم رهبری در برگزاری رویدادی با موضوع کرونا، وزارت بهداشت، درمان و آموزش کشور در اولویت است، ایران کارتون، سایت مرجع برای ارسال آثار و اعلام خبر‌ها و حوزه هنری هم متولی و دبیرخانه اصلی است. بنیاد فرهنگی روایت فتح، اداره کل هنر‌های تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، شبکه مجازی آی گپ و بنیاد برکت احسان هم در این رویداد کمک می‌کنند.

گفتنی است تا به امروز هنرمندان ۳۵ کشور دنیا از جمله ایران، ایتالیا، بحرین، بوسنی و هرزگوین، برزیل، آمریکا، سوریه، روسیه، مکزیک، رومانی، پرو، صربستان، اوکراین، ازبکستان، ترکیه، لبنان و... آثار خود با موضوع مقابله با کرونا را به جشنواره ارسال کرده اند و بیشترین شرکت کنندگان هم متعلق به کشور چین است.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار