مهمترین رویداد‌های دولت در آبان ۹۸؛

از ابلاغ قانون تشدید مجازات اسید پاشی تا اعلام اجرای گام چهارم کاهش تعهدات برجامی

در این بسته خبری مهمترین رویداد‌های خبری حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان را در آبان ۹۸ می‌خوانید.

به گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حضور رئیس جمهور در هجدهمین اجلاس سران کشور‌های عضو جنبش عدم تعهد، ابلاغ قانون تشدید مجازات اسید پاشی،افتتاح ستاد انتخابات کشور، تکذیب استعغای وزیر جهاد کشاورزی توسط دفتر سخنگوی دولت،گفت‌وگوی صمیمی رئیس جمهور با جوانان فعال استارتاپی،اعلام اجرای گام چهارم کاهش تعهدات برجامی از مهمترین اخبار حوزه دولت در آبان ۹۸ است.

در ابتدای این ماه علیرضا معزی، معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رئیس جمهور از سفر آقای روحانی به باکو برای حضور و سخنرانی در هجدهمین اجلاس سران کشور‌های عضو جنبش عدم تعهد خبر داد و بیان کرد که در این رویداد مهم‌ترین مسائل در روابط تهران – باکو و روند اجرای موافقتنامه‌ها و طرح‌های مشترک بررسی می‌شود.

مهم

عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در حاشیه جلسه هیئت دولت درباره بخشنامه عدم استفاده از منشی زن برای مدیران مرد و تفکیک محیط اداری مردان و زنان توضیح داد و گفت که چنین بخشنامه‌ای وجود ندارد و من آن را امضا نکرده‌ام. همچنین محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی درباره طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن بیان کرد که با توجه به برنامه‌ریزی صورت گرفته در جهت نیازسنجی، طرح اقدام ملی تولید مسکن در مدار اجرا قرار گرفته است؛ او همچنین از اجرای این  طرح  در دو استان کرمان و سیستان و بلوچستان خبر داد.

خبر ذرت‌های آلوده در این ماه بسیار جنجال به پاکرد و  عبدالرضا رحمانی فضلی در تاریخ سیزدهم آبان در حاشیه جلسه ستاد اطلاع رسانی اقتصادی تاکید کرد که اخباری منتشر شده با عنوان ذرت‌های آلوده خلاف واقع و کذب است، چرا که از سال ٩٢ تا ٩٥، ٣٠ میلیون ذرت وارد شده که دستگاه‌های مربوط، آن را رصد کردند و رئیس جمهور هم دستوراتی را صادر کرده اند. این ذرت‌ها علوفه‌ای و دامی بودند، بعضی‌ها اعلام کردند که خوراکی بوده است، اما رسانه‌ها باید دقت کنند.

مهم

اواسط ماه رئیس جمهور از بخش‌های مختلف فعالیت نوآوران و کارآفرینان در کارخانه نوآوری آزادی بازدید کرد  و در فضایی صمیمی با جوانان فعال در زمینه استارتاپ‌ها گفت‌وگو کرد؛یکی از اتفاقات مهم این رویداد که در زمان سخنرانی حجت الاسلام روحانی مطرح شد؛اجرای گام چهارم کاهش تعهدات برجامی بود که رئیس جمهور در این رابطه گفت: امروز به سازمان انرژی اتمی دستور می‌دهم از فردا تزریق گاز به ۱۰۴۴ سانتریفیوژ در فردو آغاز شود.

انتصاب سخنگو و رئیس شورای اطلاع رسانی دولت از دیگر اخبار حوزه دولت در این ماه به شمار می رود که در این رابطه علی‌ ربیعی، با صدور حکمی «محمدرضا نوروزپور» را به عنوان معاون سخنگو و دبیر شورای اطلاع رسانی دولت منصوب کرد.

ابلاغ قانون تشدید مجازات اسید پاشی توسط رئیس جمهور از مهم ترین اتفاقات دولتی آبان به حساب می آید که حجت الاسلام روحانی قانون تشدید مجازات اسید پاشی و حمایت از بزه دیدگان ناشی از آن را به وزارت دادگستری ابلاغ کرد.

مهم

 استعغای وزیر جهاد کشاورزی در این ماه نیز شایعات زیادی را ایجاد کرد و بلافاصله با واکنش دفتر سخنگوی دولت مواجه شد را تکذیب کرد و دفتر علی ربیعی اخبار منتشر شده در ارتباط با استعفای محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی را رد کرد و از رسانه‌ها خواست از پرداختن به شایعات و اخبار نادرست اجتناب کنند.

آخرین خبر مهم آبان ماه مربوط به انتخابات است، مراسم افتتاحیه ستاد انتخابات کشور بیستم آبان با حضور عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور، جمال عرف معاون سیاسی وزیر کشور، رئیس و اعضای ستاد انتخابات کشور، اعضای هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات، اعضای هیئت مرکزی بازرسی انتخابات و سایر مقامات وزارت کشور افتتاح شد.


بیشتر بخوانید:رئیس جمهور درگذشت همسر آیت الله یزدی را تسلیت گفت


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار