دونالد ترامپ در صفحه توئیتر خود نوشت جو بایدن در اپیدمی «آنفلونزای H ۱ N ۱» که منجر به کشته شدن هزاران نفر شد، مسئول بود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا با انتشار پیامی در صفحه شخصی خودش در فضای مجازی (توییتر) از عملکرد جو بایدن، معاون رئیس‌جمهور سابق آمریکا در مقابله با  آنفلونزا انتقاد کرد.

دونالد ترامپ نوشت: جو بایدن خواب آلود در اپیدمی آنفلونزای H ۱ N ۱ که منجر به کشته شدن هزاران نفر شد، مسئول بود. واکنش به آن یکی از بدترین‌ها بود.

وی سپس به تمجید از عملکرد خود پرداخت و نوشت: واکنش ما با اقدام سریع در بستن مرز‌ها با موافقت ۷۸ درصدی روبرو شد که یکی از بهترین‌هاست، بالاترین درصد موافقت. در حالیکه او پایین‌ترین درصد موافقت را داشت.

این در حالی است که با گسترش شیوع ویروس کرونا در آمریکا، مقامات دولت ترامپ به ضعف خود در کنترل این بیماری اعتراف کردند. بر این اساس، رئیس مرکز مبارزه و پیشگیری بیماری‌های آمریکا اعلام کرد: با توجه به شیوع گسترده ویروس کرونا، باید اعتراف کنیم که نظام درمان و سلامت ما دچار ناکارآمدی و مشکل است. حقیقت این است که نظام سلامت ما نمی‌تواند نیازمندی‌های ما در شرایط حساس را برآورده کند.

ویروس کرونا تاکنون در ۴۰ ایالت از ۵۰ ایالت آمریکا گسترش یافته است. همچنین ۱۶۳۶ نفر در آمریکا به این ویروس مبتلا شده و از این میان ۴۰ نفر جان خود را از دست داده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار