رئیس بیمارستان شهید رجایی شهر دوگنبدان گفت: ۵۱تخت برای بستری بیماران مشکوک به کرونا در این بیمارستان اختصاص دارد تا در صورت نیاز اقدام به مراقبت شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ،طا‌ها حسینی رئیس بیمارستان شهید رجایی شهر دوگنبدان گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در کشور تاکنون ۶۱ بیمار تنفسی در این بیمارستان بستری شده اند که تا زمان حاضر ۵۴ بیمار پس از بهبودی ترخیص شده اند.

او افزود: در این مدت نمونه ۱۹ بیمار مشکوک به ویروس کرونا برای انجام آزمایش به تهران ارسال شده که پاسخ ۱۷ مورد دریافت شده منفی بوده است.

او بیان کرد: تجهیزات حفاظت شخصی مورد نیاز پرسنل بیمارستان شهید رجایی، چون کلاه، عینک، لباس، ماسک و دستکش با حمایت نماینده مردم شهرستان‌های گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی خریداری شده و در زمان حاضر مشکلی از این بابت وجود ندارد.

او گفت:بیمارستان شهید رجایی شهر دوگنبدان از نظر تجهیزاتی مانند سی تی اسکن، نیروی انسانی پزشک و پرستار نیز کمبودی ندارد.

۱۳ تخت نیز برای بیماران مشکوک به کرونا مربوط به کارکنان و خانواده‌های زیر پوشش شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران نیز در بیمارستان اختصاص نفت اختصاص یافته است.

تاکنون تنها یک مورد بیمار قطعی کرونا در گچساران شناسایی شده که هم اکنون در بیمارستان شهید جلیل یاسوج در حال مراقبت است.

بر اساس بروشور‌های آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، «کرونا» خانواده بزرگی از ویروس‌هاست که هفتمین رده جدید آن در شهر «ووهان» چین پیدا شد؛ علایم ابتلا به این ویروس شامل تب، سرفه، کوتاهی تنفس، علایم گوارش و در موراد شدید، عفونت ریه (پنومونی)، سندرم تنفسی حاد شدید و نارسایی کلیه است.

انتقال این ویروس به صورت فرد به فرد امکان‌پذیر و راه‌های احتمالی انتقال آن از طریق انتشار از راه هوا، تماس نزدیک با انسان مبتلا و دست زدن به وسایل آلوده میسر است.

بر اساس اطلاعات فعلی راه‌های انتقال کوروناویروس جدید همانند سایر کوروناویروس‌ها و ویروس آنفلوانزاست؛ یعنی از تماس دست آلوده به ترشحات تنفسی با چشم، بینی و دهان، از راه قطره‌های تنفسی (عطسه، سرفه و صحبت کردن چهره به چهره به مدت طولانی) است بنابراین شست‌وشوی مکرر دست‌ها بسیار توصیه می‌شود.

بر اساس این گزارش از ظهر دیروز تا امروز و بر اساس نتایج آزمایشگاهی، یک هزار ۳۶۵ مورد بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد و کل مبتلایان به این بیماری در کشور به ۱۲ هزار و ۷۲۹ نفر افزایش یافت.

تاکنون چهار هزار ۳۳۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ بهبود یافته و ترخیص شده‌اند.

در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۹۷ نفر از مبتلایان جدید کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری در کشور به ۶۱۱ مورد رسید.

 

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.