مهم‌ترین حوادث امروز ۲۶ اسفندماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهم‌ترین حوادث امروز دوشنبه ۲۶ اسفندماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

کشف کالا‌های میلیاردی قاچاق درآباده

فرمانده انتظامی شهرستان آباده از توقیف یک دستگاه اتوبوس و کشف کالا‌های قاچاق به ارزش ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ خسرو رزمجویی اظهار داشت: مأموران مبارزه با کالای قاچاق و ارز پلیس آگاهی این شهرستان هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی، به یک اتوبوس مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او ادامه داد: در بازرسی از این خودرو، مقادیر زیادی کالای قاچاق شامل ۸۰۰ شاخه گل بامبو، ۲ دستگاه یخچال و تلوزیون، ۵۹ عدد فیلتر هوا، ۶ حلقه لاستیک، ۱۶۸ دستگاه سنگ پا برقی و ۵۰۰ باکس سیگار خارجی قاچاق و فاقد هرگونه مدارک گمرکی کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان آباده با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش این محموله قاچاق را ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد کرده اند، گفت: در این خصوص یک متهم دستگیر و با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

دستگیری ۲ سارق حرفه‌ای و کشف ۱۷ فقره سرقت

فرمانده انتظامی فیروزآباد از دستگیری ۲ سارق و کشف ۱۷ فقره انواع سرقت در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ مهدی جوکار اظهار داشت: در پی وقوع چندین فقره سرقت از معابر در این شهرستان، شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان احتمالی در دستور کار مامورین آگاهی این شهرستان قرار گرفت.

او افزود: با انجام کار اطلاعاتی گسترده، مامورین موفق به شناسایی ۲ نفر شدند که به صورت مشکوکی در کنار یک خودرو ایستاده بودند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه مامورین پس از دستگیری متهمین، آنان را برای انجام تحقیقات مقدماتی به پلیس آگاهی دلالت دادند، عنوان داشت: در برسی‌های اولیه مشخص گردید که این افراد از سارقان حرفه‌ای و سابقه دار می‌باشند.

فرمانده انتظامی فیروزآباد با بیان اینکه متهمین در بازجویی اولیه به انجام ۱۷ فقره سرقت قطعات خودرو و معابر اعتراف کردند، گفت: برخورد با سارقان به صورت ویژه در دستور کار این فرماندهی قرار دارد.

کشف ۱۰۱ راس گوسفند قاچاق در فسا

فرمانده انتظامی فسا از توقیف یک دستگاه کامیون و کشف ۱۰۱ راس احشام قاچاق به ارزش ۲ میلیارد ریال در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ فرج رستمی بیان کرد: ماموران انتظامی پاسگاه "میانشهر" این شهرسنان در راستای طرح مبارزه با قاچاق، حین کنترل خودرو‌های عبوری به یک دستگاه کامیون حامل احشام مشکوک و آن را متوقف کردند.

او ادامه داد: در بازرسی از این خودرو، تعداد ۱۰۱ راس گوسفند قاچاق کشف و راننده برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شد.

سرهنگ رستمی بیان کرد: ارزش ریالی احشام مشکوفه طبق نظر کارشناسان، ۲ میلیارد ریال برآورده شده است.

کشف الکل صنعتی احتکار در شیراز

فرمانده انتظامی شهرستان شیراز از کشف یک هزار و ۳۲۰ بطری الکل صنعتی احتکار شده در بازرسی از یک معازه خبر داد.

سرهنگ فرج شجاعی اظهار داشت: با توجه به شیوع بیماری کرونا و کمبود مواد محلول و ضد عفونی و سوء استفاده بعضی افراد در این زمینه، ماموران یگان امداد این شهرستان با اقدامات فنی از احتکار الکل صنعتی در یک مغازه مطلع شدند.

او ادامه داد: در بازرسی از آن مغازه، یک هزار و ۳۲۰ بطری الکل صنعتی ۳۵۰ سی سی احتکار شده کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان شیراز تصریح کرد: در این رابطه یک نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده مقدماتی، برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

کشف ۱۸ هزار لیتر نفت سفید قاچاق در خرامه

فرمانده انتظامی خرامه گفت: با تلاش ماموران انتظامی، ۱۸ هزار و ۵۰۰ هزار لیتر سوخت قاچاق از نوع نفت سفید کشف شد.

سرهنگ عبدالرسول جوکار در این خصوص گفت: در راستای طرح مبارزه با پدیده شوم قاچاق، ماموران انتظامی این شهرستان هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی، به یک دستگاه تریلر مشکوک شدند.

سرهنگ جوکار با بیان اینکه بلافاصله خودرو مورد نظر متوقف و در بازرسی از آن، ۱۸ هزار و ۵۰۰ هزار لیتر سوخت قاچاق از نوع نفت سفید کشف شد، گفت: در این خصوص ۲ نفر دستگیر و با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار