مدیر روابط عمومی فوریت‌های پزشکی جهرم گفت: مرد ۷۰ ساله جهرمی که دچار ایست قلبی شده بود با انجام عملیات احیا از مرگ نجات یافت.

محمد رحمانیان مسئول روابط عمومی اورژانس شهرستان جهرم در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، اظهار کرد: امروز صبح مرکز ارتباطات ۱۱۵ تماسی مبنی بر بد حال بودن بیماری خفری دریافت کرد که سریعا کد آمبولانس خفر به محل اعزام شد.

او افزود: بیمار آقای ۷۳ ساله که دچار ایست قلبی شده بود که با انجام عملیات احیای قلبی و ریوی پیشرفته، قلب بیمار دوباره شروع به تپیدن كرد و به نحوی موفقیت آمیز بود که بیمار در بیمارستان قادر به حرف زدن بودند.

رحمانیان از همشهریان درخواست کرد زمانی که بیمار بیهوش است، ضمن تماس با ۱۱۵ یکی از نکات کلیدی پاسخ به سوالات و انجام توصیه‌های کارشناسان مرکز ۱۱۵ است.

ایست قلبی، متوقف شدنِ ناگهانی و غیرمنتظره‌ی عملکرد قلب، تنفس و هوشیاری است که ایست قلبی به طور معمول نتیجه‌ی اختلال الکتریکی در قلب است که عمل پمپاژِ آن را مختل و رسیدن جریان خون را به سایر اندام‌ها متوقف می‌کند.

ایست قلبی، اورژانسی است و اگر سریع مورد درمان قرار نگیرد، باعث مرگ ناگهانی می‌شود، اما با مراقبت‌های پزشکیِ سریع و مناسب، ممکن است فردی که دچار این عارضه شده است، زنده بماند.

انجام احیای قلبی ریوی (CPR)، درمان با دستگاه شوک یا حتی تنها فشار روی سینه، می‌توانند شانس زنده ماندن را تا رسیدنِ اورژانس، افزایش بدهند.

شهرستان جهرم در فاصله ۱۹۳ کیلومتری از جنوب شرق شیراز قرار دارد.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار