فرمانده قرارگاه کربلا در جنوب غرب کشور اقدامات این قرارگاه در مقابله با کرونا را تشریح کرد.

تشریح اقدامات قرارگاه کربلا در جنوب غرب کشور در بحران کرونابه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سردار سرتیپ پاسدار احمد خادم سیدالشهدا فرمانده قرارگاه کربلا در جنوب غرب کشور در نشست با اصحاب رسانه و خبرنگاران درخصوص آخرین اقدامات این قرارگاه در مقابله با ویروس کرونا گفت: سپاه با در اختیار داشتن چند دستگاه اتوبوس مجهز به بخش رادیولوژی، اتاق عمل، ست کامل بیمارستانی و کادر بهداشت و درمان آمادگی دارد در کوتاه‌ترین زمان در مناطق مختلف استان مستقر شده و به بیماران درگیر کرونا خدمت‌رسانی کند.

او افزود: با شیوع ویروس کرونا در کشور ابتدا یک بخش‌ای سی یو با ۷ تخت ویژه در بیمارستان شهید بقایی اهواز افتتاح شد و نیز بنا به درخواست دانشگاه علوم پزشکی ۱۰ تیم درمانی در اختیار اورژانس اهواز قرار گرفت.

سردار خادم سیدالشهدا اظهار داشت: با شیوع بیماری کرونا در شهر اهواز غربالگری و شناسایی بیماران آغاز شد که در صورت مشکوک بودن افراد به بیماری کرونا بیمار به بیمارستان رازی اعزام و تحت مراقبت قرار می‌گرفت.

فرمانده قرارگاه کربلا در جنوب غرب ادامه داد: در شهر شیبان یک نقاهتگاه ۶۰ تخت خوابه راه اندازی شد تا در صورت ابتلا زندانیان به این بیماری به این نقاهتگاه منتقل شوند.

او با اشاره به رزمایش سراسری دفاع بیولوژیکی شهدای مدافع سلامت بیان کرد: با اجرای این رزمایش بیش از ۱۰۰ منطقه از شهر اهواز ضدعفونی شد و نیز همزمان در شهر‌های دزفول، شوش، شوشتر، اندیمشک، آبادان و ... عملیات گندزدایی و ضدعفونی معابر شهری اجرا شد.

سرتیپ پاسدار احمد خادم سیدالشهدا با اشاره به ضد عفونی اماکنی مثل فرودگاه، راه آهن، بازار، معابر، ترمینال‌ها و بیمارستان‌ها افزود: گردان‌های بهیاری و جنگ نوین با ۲۰۰ دستگاه سم پاش، ۲۰۰ دستگاه خودرو، تجهیزات جنگ نوین و گروه‌های جهادی و پاسداران در این رزمایش شرکت داشتند.

او با بیان اینکه تاکنون ۱۷ میلیون متر مکعب از اماکن و معابر چهار استان ضدعفونی شده است بیان داشت: رزمایش سراسری دفاع بیولوژیکی شهدای مدافع سلامت در استان‌های قم، لرستان، کهگیلویه و بویراحمد و خوزستان برگزار شد که بیش از ۱۷ میلیون مترمکعب از اماکن و معابر ضدعفونی شدند و همچنان این عملیات ادامه دارد.

فرمانده قرارگاه کربلا در جنوب غرب اظهار کرد: همکاری مردم با مسئولان و نیرو‌های مسلح مستقر در ورودی شهر‌ها و نیز خارج نشدن از خانه‌ها می‌تواند این زنجیره انتقال و شیوع ویروس را از بین ببرد و نیز با راه اندازی پیک موتوری و ارسال مایحتاج مردم به درب منازل جهت جلوگیری از تردد در شهر می‌توان بر ویروس کرونا غلبه کرد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.