سرپرست معاونت پیشگیری از وقوع جرم و امور فرهنگی دادگستری کل استان کرمان گفت: بالغ بر ۶ هزار و ۱۳۰ دیده بان پیشگیری از جرم در کرمان، نظارت‌های نامحسوس بر چگونگی اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی را برای پیشگیری از کرونا انجام می‌دهند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،  سید مهدی قویدل، سرپرست معاونت پیشگیری از وقوع جرم و امور فرهنگی دادگستری کل استان کرمان گفت: بالغ بر ۶ هزار و ۱۳۰ دیده بان پیشگیری از جرم در کرمان، نظارت‌های نامحسوس بر چگونگی اجرای دستور العمل‌های بهداشتی مطابق راهنمای جامع کنترل محیطی ابلاغی از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا را انجام می‌دهند.

او افزود: با هدف پیشگیری از شیوع بیماری کرونا، کلیه شهروندان هم می‌توانند گزارشات خود را درسامانه جامع ارتباطات مردمی قوه قضاییه با نام سجام به نشانی sajam.scpd.ir ثبت کنند.

قویدل تصریح کرد: شهروندان می‌توانند هر گونه تخلف در توزیع اقلام بهداشتی مورد نیاز مردم، از قبیل: ماسک، دستکش، الکل، ژل ضد عفونی و...، تهیه یا توزیع اقلام بهداشتی تقلبی و غیر مجاز، احتکار و گرانفروشی را از طریق سامانه سجام به مقامات قضایی اطلاع دهند.

او بیان داشت: این سامانه، آماده دریافت گزارشات مردمی به منظور نقض کنندگان پروتکل‌های بهداشتی با موضوع ویروس کرونا در مراکز عمومی و اصناف تجاری پرتردد، خصوصا جایگاه‌های سوخت و فروشگاه‌های بزرگ و نانوایی‌ها است.

قویدل افزود: شهروندان باید آدرس دقیق محل وقوع تخلف، شامل استان، شهرستان، منطقه یا محله، خیابان، کوچه، پلاک، طبقه و هر مشخصه دیگری که موجب دستیابی سریع به محل مورد نظر می‌شود را در ابتدای گزارش درج کنند.

او با اشاره به اینکه شهروندان باید از هر گونه تجسس در حریم خصوصی اشخاص خودداری کنند، اظهار کرد: موضوع گزارش‌ها بایستی به صورت موردی و دقیق صورت گیرد و از ارسال گزارش‌ها به صورت مبهم یا کلی خودداری شود.

سرپرست معاونت پیشگیری از وقوع جرم و امور فرهنگی دادگستری کل استان کرمان افزود: در این سامانه هویت کلیه شهروندان، اعضای سامانه سجام، دیده بانان پیشگیری و دست اندرکاران پیگیری گزارشات کاملا محرمانه است.

او افزود: طی چندماه گذشته ۷۵۹ گزارش مردمی در کرمان از طریق سامانه سجام واصل شده که ۱۳۱ مورد، درباره ویروس کرونا بوده که به تمامی گزارش‌ها رسیدگی شده است.

قویدل افزود: با هدف شناسایی و شبکه بندی سازمان‌های مردم نهاد فعال و آموزش و تهیه برنامه و محتوا‌های مورد نیاز، این سامانه در معاونت پیشگیری از وقوع جرم و با نظارت مستقیم معاون پیشگیری فعال است و گزارش‌ها به منظور پیگیری‌های لازم به دادستان‌ها و مسئولان ادارات مربوطه ارسال می‌شود.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار