رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان پاسارگاد گفت: ۵۵۰ هکتار از اراضی و جنگل‌های این شهرستان احیا و غنی سازی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، حسن خسروانیان رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان پاسارگاد بیان کرد: بذر‌های گیاهان مرتعی و جنگلی کشت شده در مرتع ابوالوردی و مبارک‌آباد این شهرستان که در سطح ۵۵۰ هکتار از محدوده قرق آبخیزداری چاهبید در سال ۱۳۹۷ از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی به مرحله اجرا در آمده بود سبز شده و در حال حاضر مناسبی تاکنون داشته است.

او، تصریح کرد: در این زمینه، برنامه‌های از پیش تعیین شده پس از کپه کاری شامل قرق و فرهنگ‌سازی در زمینه نگه داشت آن به خوبی انجام شده است.

خسروانیان ادامه داد: جلوه و پایداری بذر‌های سبز شده باعث ایجاد انگیزه در مرتعداران می‌شود و در آینده نیز قسمت‌های دیگری از محدوده مراتع ییلاقی آن ها، زیر عملیات اصلاح و احیا قرار می‌گیرد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان پاسارگاد افزود: مرتع موصوف با مساحتی بالغ بر ۳۲ هزار هکتار، بزرگترین مرتع این شهرستان است، که در بالادست سد سیوند قرار دارد و همه ساله قسمت‌هایی از آن زیر عملیات اصلاح و احیا قرار می‌گیرد و قرق می‌شود.

او، اضافه کرد: شهرستان پاسارگاد واقع در استان فارس دارای ۱۴۸ هزار هکتار اراضی منابع ملی است که عمدتا به صورت جنگل و مراتع مشجر است و در ناحیه رویشی ایرانی - تورانی واقع شده است.

خسروانیان اظهار کرد: مهمترین گونه‌های درختی و درختچه‌ای این شهرستان شامل بنه، بادام کوهی، تنگرس، کیکم و ارژن بوده که شاخص این شهرستان درختان بنه کهنسال گاه با قدمت بیش از ۵۰۰ سال است.

شهرستان پاسارگاد به مرکزیت سعادت شهر در ۱۱۰ کیلومتری شمال شیراز واقع شده است.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار