به منظور جلوگیری از تخریب جنگل و مراتع عملیات آفت زدایی ۳۰۰ هکتار از جنگل‌های زاگرس شهرستان دزفول انجام شد.

 فتح الهی رییس اداره‌ی منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دزفول در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: به منظور جلوگیری از تخریب جنگل و مراتع عملیات آفت زدایی ۳۰۰ هکتار از جنگل‌های زاگرس شهرستان دزفول انجام شد.

او بیان داشت: از جمله عواملی که باعث تخریب جنگل‌ها و مراتع می‌شود آفات و بیماری هستند که اداره منابع طیعی و آبخیزداری شهرستان دزفول با همکاری اداره حفاظت و حمایت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خوزستان اقدام به سم پاشی و آفت زدایی ۳۰۰ هکتار از جنگل‌های حوضه زاگرس در این شهرستان نمود.

فتح الهی ادامه داد: در جنگل‌های حوضه‌ی زاگرس آفات برگ خوار و جوانه خواره بلوط را داریم که چنانچه با آن‌ها مبارزه نشود، باعث نابودی جنگل‌ها خواهد شد از این رو اقدام به مبارزه با استفاده از محلول بیولوژیکی باسیلوس تورژینسیس BT کردیم که از ۱۰ فروردین ماه همزمان با جوانه زدن درختان بلوط محلول پاشی صورت گرفت.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دزفول تصریح کرد: حجم عملیات اجرایی سال جاری (۳۰۰ هکتار اجرایی و ۵۰۰۰ پایش) نسبت به سطح تقریبی ۷۰ هزار هکتار آلودگی (براورد آلودگی سال قبل) می‌باشد که بسیار ناچیز است؛ لذا در همین زمینه در حال اقدام برای افزایش سطح حوضه هستیم.

شهرستان دزفول دارای مساحت ۲۳۰ هزار هکتار سطح جنگل است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار