نرخ محموله های بعدی نفت WTI هم کاهشی شد

افت بهای نفت وست تگزاس اینترمدیت تنها محدود به محموله های تحویل ماه می نشده و محموله های نفتی ماه های بعدی هم کاهش قیمت داشته اند.

به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، روز گذشته بازار نفت خام افت بی سابقه ای را تجربه کرد و قیمت نفت خام شاخص وست تگزاس اینترمدیت (WTI) یا همان نفت خام آمریکا برای تحویل در ماه می صددرصد ارزش خود را از دست داد و پایین‌ترین سطح قیمت از سال ۱۹۴۶ میلادی ثبت شد، به گونه‌ای قیمت این شاخص در معاملات آتی به زیر صفر و در ساعاتی به منفی ۴۰ دلار هم  رسید.

این شرایط نشان‌دهنده اوضاع بازارهای نفت آمریکا و پر بودن سطح ذخیره‌سازی‌های این کشور است و همچنین حکایت از دیر بودن اقدام کشورهای عضو و غیرعضو اوپک برای کاهش روزانه ۹.۷ میلیون بشکه‌ای در ماه‌های مه و ژوئن است.

بر اساس این گزارش افت قیمت نفت تنها محدود به محموله های تحویل ماه می نشده و محموله های نفتی ماه های بعدی هم کاهش قیمت داشته اند.

امروز نرخ بهای نفت وست تگزاس اینترمدیت برای هر بشکه محموله ۲۰ ماه می (اردیبهشت) منفی ۴.۵ دلار شد  همچنین قیمت این نفت برای  محموله ۲۰ ماه ژوئن (انت‌های خرداد)؛ ۱۵ دلار  و محموله ۲۰ ماه جولای (انتهای تیر)؛ ۲۲ دلار  شده است.

همچنین بهای نفت برنت با کاهش ۲۰ درصدی به  ۲۰ دلار رسید.

نرخ محموله های بعدی WTI هم کاهشی شد

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار