محکومیت شهادت اسیر فلسطینی از سوی گروه‌های مقاومت

جنبش حماس و جبهه مردمی آزادی فلسطین اهمال‌کاری رژیم صهیونیستی را که منجر به شهادت اسیر فلسطینی شد، به شدت محکوم کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل به نقل از المیادین، گروه‌های فلسطینی اهمال کاری مسئولان زندان «النقب» رژیم صهیونیستی در به شهادت رسیدن اسیر ۲۳ ساله را محکوم کردند.

حازم قاسم، سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی (حماس)، در واکنش به شهادت «نور البرغوثی» این اقدام را «جنایت جدید» صهیونیست‌ها خواند.

وی تأکید کرد که رژیم اشغالگر عمدا در رسیدگی به سلامت اسرای فلسطینی اهمال کاری می‌کند و این مسئله، تفکر جنایت‌کارانه رژیم را ثابت می‌کند که در تمام زندان‌های این رژیم حکم فرماست.

سخنگوی حماس اهمال‌کاری رژیم صهیونیستی در رسیدگی به اسرای فلسطینی را نقض تمام قوانین و پروتکل‌های انسانی قلمداد کرد.

همچنین جبهه مردمی آزادی فلسطین نیز تمامی مسئولیت‌های این جنایت را به عهده اداره زندان‌های رژیم صهیونیستی دانست و اعلام کرد که رژیم اشغالگر با اهمال کاری در نجات جان این اسیر فلسطینی جنایت جدیدی را به لیست اهمال کاری پزشکی و عامدانه خود اضافه کرد.

این جبهه از موسسات بین المللی خواست برای نجات اسیرانی که در زندان‌های رژیم صهیونیستی بیمار هستند فورا اقدام و این جنایات را مستند کنند و هرچه سریعتر سران آن را به محاکم بین‌المللی فرا بخوانند.

این جبهه مردمی روایت‌های رسانه‌های صهیونیستی را مردود و آن را تنها تلاشی ناکام برای از بین بردن فداکاری‌های جنبش اسرا و پایداری آن‌ها در برابر اشغالگران در زندان توصیف کرد.

باشگاه اسرای فلسطینی امروز (چهارشنبه) اعلام کرد که «نور البرغوثی» اسیر جوان فلسطینی شب گذشته در بند ۲۵ زندان «النقب الصحراوی» به یکباره از هوش رفت و کادر پزشکی دیرهنگام عملیات امداد و احیا را اجرا کردند که دیگر بی‌فایده بود.

 

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار