استاندار گیلان گفت: استفاده از ظرفیت نخبگان و سازمان‌های مردم نهاد در فرهنگ سازی در مسیر مبارزه با قاچاق بسیار اثر گذار خواهد بود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، ارسلان زارع، استاندار گیلان در نشست کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان، استفاده از مشارکت سمن‌ها را در مسیر مبارزه با قاچاق اثرگذار خواند و گفت: در هرمقطعی که از نخبگان، آموزش و پرورش، سازمان‌های مردم نهاد و فعالان مدنی در مسیر فرهنگ سازی و آموزش بهره گرفته ایم، نتایج اثرگذار ملموسی را شاهد بودیم.

او با اشاره به نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب تحت عنوان جهش تولید بر ضرورت آسیب شناسی معایب، نواقص و کمبود‌ها و نیز برگزاری مستمر کارگاه‌های آموزشی برای عوامل کشفیات کالا‌های قاچاق در گیلان تأکید کرد و افزود: با حمایت از کیفی سازی تولید محصولات داخلی باید زمینه‌ساز تحقق شعار جهش تولید شویم.

استاندار گیلان وجود همدلی، همفکری و همصدا بودن دستگاه‌های اجرایی را برای تحقق شعار سال بسیار مهم دانست و گفت: بازار مصرف به عنوان یکی از ضروریات تحقق جهش تولید نیازمند تولید و عرضه کالا‌های با کیفیت است.

زارع همچنین بر لزوم شناسنامه دار کردن کالا‌ها نیز تأکید کرد.

او در ادامه، زراعت چوب را یکی دیگر از عوامل موثر بازدارندگی قاچاق دانست و گفت: با اختصاص بخشی دیگر از اراضی استان که قابلیت زراعت چوب را دارند، گام موثری در این حوزه برداشته می‌شود.

استاندار گیلان به مطالبه مردم مبنی بر تشدید نظارت‌ها درخصوص کالا‌های سلامت محور، بهداشتی و ملزومات مورد نیاز در دو ماه اخیر نیز اشاره و خاطرنشان کرد: در جلسات ستاد استانی مدیریت کرونا، به صورت مستمر هرگونه کشفیات و نیز اقدام مورد نیاز برای جلوگیری از صادرات مواد اولیه تولیدات بهداشتی، رصد و نظارت می‌شود تا در تأمین اقلام ضروری مردم خللی ایجاد نشود.

انتهای پیام/اص

برچسب ها: استانداری ، قاچاق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.