با توجه به شرایط حاکم بر کشور که مجمع سالانه شرکتهای بورسی را سه ماه به تعویق انداخته و نامه دبیر ستاد ملی مبارزه با کرونا به رییس سازمان بورس که برگزاری آن را با محدودیتهای خاصی مواجه ساخته است.

به گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با توجه به شرایط حاکم بر کشور که مجمع سالانه شرکتهای بورسی را سه ماه به تعویق انداخته و نامه دبیر ستاد ملی مبارزه با کرونا به رییس سازمان بورس که برگزاری آن را با محدودیتهای خاصی مواجه ساخته است و همچنین اقبال عمومی به بورس در سال گذشته و فروردین امسال که منجر به افزایش تعداد سهامداران شرکتهای بورسی شده است. محدودیت حضور فیزیکی ناشی از این افزایش، مشکلات عدیده ای برای برگزاری مجامع به صورت سنتی ایجاد می‏کند و به نظر می رسد اکثر مجامع حتی بعد از بحران کرونا ظرفیت فیزیکی برای حضور سهامداران در مجامع خود را نداشته باشند که این خود منجر به عدم شفاف سازی شرکتها می گردد. بدین جهت ضرورت راه اندازی سامانه مجامع آنلاین در این برهه از هر زمان دیگر بیشتر احساس می شود.

بر اساس بند چ ماده ۶۸ برنامه پنج‌ساله ششم توسعه به صراحت اشاره‌ شده است که شرکت‌های ثبت‌شده نزد سازمان بورس و اوراق بهادار می‌توانند مجامع خود را به صورت الکترونیکی برگزار کنند، سازمان بورس نیز این مسئولیت را بر عهده شرکت سپرده‌گذاری مرکزی و تسویه وجوه گذاشته است در این بین رییس جدید سازمان بورس جناب آقای دکتر قالیباف در اولین نشستهای خود به این ماموریت سمات نیز تاکید کرده است.

شرکت سمات به منظور راه‏اندازی و توسعه زیرساخت برگزاری مجامع الکترونیکی و آنلاین در قالب یک سیستم کامل و یکپارچه، در تاریخ 04/08/98 آگهی برگزاری مناقصه عمومی در روزنامه دنیای اقتصاد منتشر می کند. آخرین مهلت برای تحویل پیشنهادات روز دوشنبه 28/08/1398 تعیین شده بود که تا تاریخ 05/09/98 تمدید می گردد. چندین شرکت دانش بنیان و قوی در حوزه فناوری اطلاعات در این مناقصه شرکت کرده‏اند با وجود اعلام غیر رسمی برندگان مناقصه، هنوز بعد از گذشت حدود پنج ماه برنده(گان) مناقصه اعلام نشده است! برنامه‏ریزی ها به صورتی بوده است که این سامانه برای خرداد و تیر ماه سال 99 که بیشترین مجامع شرکتهای بورسی برگزار می‏شود، آماده سرویس دهی باشد.

حالا معلوم نیست چرا شرکت سمات هر زمان در نشستها و گفتگوها خبری، از عملیاتی شدن این پروژه خبر میدهد! اما در عمل انجام این پروژه را به تاخیر می اندازد؟ عقب افتادن هر روز این پروژه هزینه های سنگینی به کشور و شرکتهای بورسی تحمیل و حقوق سهامداران را ضایع می نماید.

 

انتهای پیام/

برچسب ها: نبض بازار ، بورس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار