مسوی مشکینی گفت: عدم انتقال پسماند‌ها در برخی از بخش‌های استان منجر به آلودگی شدید اراضی و زیستگاه‌های طبیعی شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،سید رضا موسوی مشکینی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم گفت: بر اساس مصوبه کارگروه مدیریت پسماند در سال ۱۳۹۶ تمامی بخش‌های استان قم موظف شده‌اند تا پسماند خود را به سایت پسماند البرز واقع در شهر قم منتقل کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم در ادامه افزود: متأسفانه عدم انتقال پسماند‌ها در برخی از بخش‌های استان منجر به آلودگی شدید اراضی و زیستگاه‌های طبیعی شده است که به هیچ عنوان قابل پذیرش نبوده و به صورت جدی پیگیری می‌شود.

موسوی مشکینی با بیان اینکه اجرای دقیق این مصوبه بار‌ها به مسئولان بخش‌ها تذکر داده شده است، یادآورشد: بر اساس قانون «حفاظت از خاک» ایجاد آلودگی ناشی از دفن پسماند‌ها جرم بوده و مرتکبین مورد پیگرد قانونی قرار خواهند گرفت.

او در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: طی دو ماه گذشته حدود ۱۴۰ واحد جمع آوری، تفکیک و بازیافت ضایعات و پسماند‌ها که در جهت شیوع بیماری کرونا خطرآفرین بودند، با همکاری سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم شناسایی و پلمب شده‌اند.

موسوی با بیان اینکه تمامی این واحد‌ها باید به خارج از بافت مسکونی منتقل شوند، بیان کرد: در فرآیند نظارت و پایش واحد‌های صنعتی، معدنی و خدماتی، در صورت مشاهده هرگونه تخلفات زیست محیطی، بر اساس ضوابط قانونی با قاطعیت برخورد خواهد شد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار