کاهش قیمت تمام شده در طرح اقدام ملی مسکن

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی گفت: در طرح اقدام ملی مسکن از ظرفیت‌های مختلف قانونی برای کاهش قیمت تمام‌شده مسکن استفاده می‌شود.

کاهش قیمت تمام شده در طرح اقدام ملی مسکنبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز ، رحمتی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی در جلسه شورای مسکن استان گفت:در طرح اقدام ملی مسکن از ظرفیت‌های مختلف قانونی برای کاهش قیمت تمام‌شده مسکن استفاده می‌شود.

رحمتی افزود: دولت در نظر دارد در طرح اقدام ملی مسکن، هزینه‌ها نسبت به طرح مسکن مهر واقعی‌تر باشد و بر این اساس از ظرفیت‌های مختلف قانونی مانند استفاده از زمین‌های دولتی و تخفیف عوارض استفاده خواهد شد.

رحمتی طرح اقدام ملی مسکن را یکی از اقدامات مهم دولت دوازدهم برای خانه‌دار شدن جوانان دانست و افزود: در این طرح تلاش خواهد شد تا ضمن سخت‌گیری نسبت به رعایت اصول فنی و استاندارد‌های مهندسی، افراد واجد شرایط در اولویت تحویل مسکن باشند.

او با بیان اینکه مسکن بیشترین سهم را در سبد هزینه خانوار‌ها دارد،گفت: وضعیت اقتصادی کنونی به نحوی است که اگر از سوی دولت حمایت نشود بسیاری از جوانان امکان خانه‌دار شدن ندارند؛ بنابراین در طرح اقدام ملی مسکن به افرادی که درآمد کمتری دارند یا درآمد ثابت ندارند تخفیف‌های بیشتری داده خواهد شد.

رحمتی درخصوص ظرفیت‌های استان برای اجرای طرح اقدام ملی مسکن گفت: شهر جدید سهند مناسب‌ترین محل برای اجرای این طرح است و می‌توان از ظرفیت‌های قانونی شهر‌های جدید برای اجرای هرچه بهتر این طرح استفاده کرد.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی هم گفت: سهم استان از این طرح، ۴۰ هزار واحد است که ۱۷ هزار واحد در شهر جدید سهند، ۱۰ هزار و ۷۰۰ واحد در زمین‌های دولتی، ۴۸۰۰ واحد در شهر‌های زیر ۲۵ هزار نفر و ۷۷۰۰ واحد در قالب طرح ملی بازآفرینی شهری ساخته خواهد شد.

سلطانی افزود: در مرحله اول این طرح، ۴۵۰۰ متقاضی در استان ثبت‌نام کردند که ۱۸۲۱ نفر از آن‌ها واجد شرایط تشخیص داده شدند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.