معاون استاندار فارس و فرماندار ویژه لارستان گفت: در راستای حفظ و توسعه منابع طبیعی ضروری است، گسترش فعالیت‌ها در این عرصه به عنوان یک اولویت مهم در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، جلیل حسنی معاون استاندار فارس و فرماندار ویژه لارستان، در بازدید از طرح بیابان‌زدایی منطقه کهنه بخش مرکزی این شهرستان، با مثبت ارزیابی کردن اقدامات انجام شده در حوزه بیابان‌زدایی و جنگل‌کاری منابع طبیعی، این اقدامات را زیر بنایی و تاثیرگذار در جلوگیری از بیابانی شدن منطقه دانست.

او، بیان کرد: مهمترین راه حفاظت از اراضی ملی با توجه به وسعت عرصه‌های ملی در این شهرستان، مشارکت مردم در امر حفاظت، احیا و بهره‌برداری است که باید به آن توجه ویژه شود.

حسنی تصریح کرد: اجرای طرح‌های منابع طبیعی در جلوگیری از بیابان‌زایی و کنترل ریزگردها، تخریب زمین، فرسایش آبی و بادی و بازگشت زندگی به روستاها نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کند.

منصور رضایی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان لارستان نیز در این بازدید ادامه داد: طرح بیابان‌زدایی از سال۱۳۸۴ تاکنون در منطقه لارستان در حال اجرا بوده و در کهنه بخش مرکزی این شهرستان، ۲۶ هزار هکتار اراضی منابع طبیعی مورد مطالعه و بررسی دقیق کارشناسی قرار گرفته است.

او، افزود: برای هریک از نقاط این محدوده مطالعاتی، طرح های مختلفی تعریف شد که از شاخص‌ترین طرح های اجرا شده، عملیات نهال کاری کهنه بخش مرکزی بود که با سختی فراوان و به میزان یک هزار هکتار جنگل‌کاری انجام و بیش از ۴۰ هزار نهال در این منطقه کاشته شد.

رضایی اضافه کرد: در یک هزار هکتار از اراضی منطقه کهنه بخش مرکزی لارستان، برای جلوگیری از بیان‌زایی، فرسایش خاک، مدیریت هرز آب‌ها ، احیا و ایجاد پوشش‌های گیاهی، جلوگیری از مهاجرت روستاییان، عملیات ساخت هلالی و کاشت نهال با اعتباری بالغ بر  ۴۰ میلیارد ریال آغاز شده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان لارستان اظهار کرد: در قالب این طرح، نهال‌های مختلفی همچون کرت، استبرق، کهور، کُنار، سمر، درمان عقرب، آکاسیا، ویکتوریا، و گز شاهی، کاشته شده است.

شهرستان لارستان به مرکزیت لار در فاصله ۳۷۸ کیلومتری جنوب شیراز واقع شده است.

انتهای پیام/ت

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار