اهدای خون نمادی ارزشمند از همدلی و از خالص‌ترین نمونه‌های نوع دوستی و زکات تندرستی است، اهدای این جریان زندگی در شب‌های قدر حال و هوای دیگری دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، اهدای خون نمادی ارزشمند از همدلی و از خالص‌ترین نمونه‌های نوع‌دوستی و زکات تندرستی است.

 در شب‌های قدر که معنویت در فضای شهر موج می‌زند و هر کس به نوعی تلاش می‌کند تا بار گناهان خود را سبک کرده، به خدا نزدیک‌تر شود و توشه معنوی یک سال خود را از این شب‌ها برگیرد افرادی هستند که خون خود را برای بیماران و نیازمندان به این مایه حیات‌بخش هدیه می‌کنند.

فرماندهان و کارکنان ارتش در فارس در شب‌های قدر با حضور در مرکز انتقال خون استان فارس به نیازمندان خون اهدا کردند.

حس نوعدوستی و کمک به همنوعان؛ با اهدای خون

حس نوعدوستی و کمک به همنوعان؛ با اهدای خون

حس نوعدوستی و کمک به همنوعان؛ با اهدای خون

مسعود ترابی مدیرکل سازمان انتقال خون استان فارس هم در ادامه از مردم دعوت کرد با توجه به کاهش ذخیره‌های خونی استان فارس در ماه مبارک رمضان و نیاز به همه گروه‌های خونی، در شب‌های قدر برای ادای آیین نذر خون به پایگاه‌های سازمان مراجعه کنند.

او با بیان اینکه فارس به مثابه یکی از بزرگ‌ترین مصرف‌کنندگان خون در کشور است، گفت: این استان به‌منزله مهم‌ترین قطب پزشکی جنوب کشور، اهمیتی ویژه دارد. بیشتر خدمات درمانی در بیمارستان‌ها وابسته به خون و فرآورده‌های آن است و این بدان معناست که انتقال خون فارس با حجم عظیم تقاضا برای ارائه خدمات درمانی مواجه است.

حس نوعدوستی و کمک به همنوعان؛ با اهدای خون

ترابی ادامه داد: روزانه عمل‌های جراحی متعدد پیوند کبد، پیوند کلیه و عمل جراحی قلب در بیمارستان‌های شیراز صورت می‌گیرد؛ همچنین بیشترین تعداد بیماران تالاسمی کشور در استان فارس زندگی می‌کنند که در هفته به سه بار تزریق نیاز دارند.

مدیرکل سازمان انتقال خون فارس با بیان اینکه ذخایر خونی استان فارس به دلیل فرارسیدن ماه رمضان کاهش یافته است، گفت: در حال حاضر به همه گروه‌های خونی به ویژه گروه‌های خونی A و O نیاز است و با توجه به سنت پسندیده نذر خون در شب‌های احیا، مرکز انتقال خون شیراز واقع در آسیب‌قوامی خیابان قصردشت در شب‌های ۲۱ و ۲۳ رمضان همچون شب ۱۹ این ماه میزبان نیک‌اندیشان است.

ترابی ادامه داد: ساعت کار پایگاه انتقال خون آسیاب قوامی فارس در شب‌های قدر یکسره از ۸ صبح تا ۳۰: ۱ بامداد است.

او با بیان اینکه روزه‌داران می‌توانند در ساعات پس از افطار نذر خود را ادا کنند، ابراز داشت: افزون بر این، مراکز انتقال خون با شیوع بیماری کرونا پیرو دستورالعمل‌های جلوگیری از شیوع ویروس، همه تدابیر بهداشتی لازم را پیش‌بینی کرده‌اند.

مدیرکل سازمان انتقال خون فارس در همین زمینه ادامه داد: فرایند انتقال خون از بدو شیوع بیماری کرونا براساس فرآیند‌های پیشگیرانه صورت می‌گیرد؛ به‌گونه‌ای که اهداکنندگان بدون هیچ‌گونه تجمع و معطلی و در اسرع وقت می‌توانند خون اهدا کنند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار