محسن حاجیمیرزایی وزیر آموزش و پرورش در گفتوگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره وضعیت ایران برای آموزش در ایام کرونا با اشاره به اینکه شیوع این بیماری در دنیا بسیاری از نظامها از جمله نظام آموزشی را تحت تاثیر قرار داده است، اظهار کرد: نظامهای آموزشی دنیا در مواجهه با این شرایط با چند چالش از جمله حفظ سلامتی دانشآموزان، جلوگیری از وقفه آموزشی و دسترسی به راهکاری برای تداوم جریان آموزش مواجه بودند همچنین باید شرایط به گونهای ترتیب داده میشد که آینده آموزش و پرورش بر اثر کرونا نگران کننده نشود.
او ادامه داد: غالب تجهیزات به کار رفته برای آموزش در ایام کرونا شامل آموزشهای تلویزیونی، آموزش از طریق فضای مجازی و رادیو بوده است و هیچ روش منحصر به فردی که بدون کم و کاست جریان تعلیم و تربیت را برقرار کرده باشد وجود ندارد، اغلب کشورها با مشکل دسترسی به اینترنت و ابزار هوشمند برای آموزش مواجه شدند.
حاجی میرزایی با اشاره به اینکه آموزش مبتنی بر فضای مجازی ضعف و کاستیهایی هم ممکن است داشته باشد، گفت: اما این نوع آموزش به توسعه عدالت آموزشی و فراگیری آموزشها کمک بسزایی میکند.
حاجی میرزایی با اشاره به راهاندازی شبکه شاد در کشور و عضویت بیش از۱۲/۵ میلیون دانشآموز در این شبکه بیان کرد: این آمادگی را داریم تا چنانچه هر کشور اسلامی که خواهان استفاده از این شبکه باشد، امتیازش را برای آن کشور در شبکه شاد فراهم کنیم.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه برای بهبود سطح آموزش مجازی نیازمند کمکهای بین المللی هستیم اظهار کرد: کشور ما هم به دلیل اینکه در تحریم گسترده آمریکاست و متاسفانه این تحریمها همه جنبههای زندگی از جمله آموزش را در بر گرفته است، نیازمند این کمکها از سوی نهادهای بینالمللی است.
او افزود: آموزش نیاز عمومی و جزو حقوق مسلم مردم است که متاسفانه بر اثر تحریمها مورد غفلت واقع شد بنابراین به لحاظ زیرساختهای فنی نیازمند تجهیزاتی هستیم تا بتوانیم شبکه آموزش مجازی را با قدرت استمرار دهیم.
حاجی میرزایی گفت: برای پوشش سراسری دسترسی به اینترنت و گوشیهای هوشمند برای همه دانش آموزان سازمانهای بین المللی باید به کمک ما بیایند.
انتهای پیام/