مدیر جهاد کشاورزی رامشیر پیش بینی کرد تا پایان عملیات برداشت بامیه در این شهرستان، ۹۵۰ تن محصول برداشت و روانه بازار شود.

محسن احمدی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رامشیر در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، با بیان اینکه ۱۰۵ هکتار از اراضی این شهرستان به کشت محصول بامیه اختصاص یافته، گفت: از ابتدای فصل برداشت تاکنون، ۲۵۰ تن از این محصول برداشت و روانه بازار مصرف شده است.

او اظهار داشت: برداشت بامیه از فروردین ماه آغاز شده و تا مردادماه ادامه دارد و پیش بینی می‌شود در این مدت، ۹۵۰ تن محصول با کیفیت عالی برداشت گردد که افزایش ۱۲ درصدی  را نشان می‌دهد.

احمدی با بیان اینکه کشت و برداشت بامیه برای ۶۰۰ نفر بصورت مستقیم و غیرمستقیم اشتغالزایی کرده است، بیان کرد: محصول تولیدی به شهرستان‌ها و استان‌های همجوار صادر می‌شود و در صورتیکه مرز‌های استان خوزستان بازگشایی شوند، این محصول خوش طعم به کشور‌های همسایه از جمله؛ عراق و کویت صادر خواهد شد.

استان خوزستان به دلیل شرایط آب و هوایی، شرایط اقلیمی و همچنین خاک حاصلخیز بعنوان یکی از قطب‌های مهم کشاورزی در کشور محسوب می‌شود و محصولات مختلفی شامل؛ تره بار، سبزی و صیفی جات، گندم، کلزا و... تولید می‌شود و نقش مهمی در گردش چزخ اقتصاد ایفا می‌کند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.