مدیر کل توسعه ورزش حرفه‌ای و امور باشگاه‌ها درباره تمدید مجوز برخی از باشگاه‌هایی که مجوزشان تمام شده است توضیحاتی ارائه کرد.

افشین داوری مدیرکل توسعه ورزش حرفه‌ای و امور باشگاه‌ها در گفت‌وگو با  خبرنگار  گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، درباره شرایط تمدید مجوز فعالیت باشگاه های ورزشی اظهار داشت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و با تصمیم وزارت ورزش و هیئت دولت باشگاه‌هایی که تقریبا مجوز آن ها به اتمام رسیده و نتوانستند این مجوز را دریافت کنند، وزارت ورزش و جوانان مصوبه‌ای را ابلاغ کرده که مدیران باشگاه‌ها بدون حضور فیزیکی و پرداخت هزینه، بتوانند مجوز های خود را دریافت کنند. این مصوبه به تمام استان ها ابلاغ شده که البته لازم است تماس تلفنی با مراجع ذی ربط داشته باشند تا به امید خدا بتوانند به فعالیت خودادامه بدهند. 

او با اشاره به رعایت دستور العمل های بهداشتی در باشگاه ها افزود: مدیران باشگاه ها لازم است به اطلاعیه هایی که از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا ابلاغ می شود توجه و اصول بهداشتی را طبق اطلاعیه ها رعایت کنند تا در صورت بازگشایی اماکن بدون هیچ دغدغه ای به کار خود ادامه دهند.

مدیرکل توسعه ورزش حرفه ای و امور باشگاه ها گفت: در هر کدام از رشته‌های ورزشی و تخصصی پروتکل هایی برای رعایت اصول بهداشتی وجود دارد و هر کدام از باشگاه ها و بُنگاه‌های اقتصادی که در ورزش مشغول هستند لازم است برای فعالیت هایشان کد رهگیری دریافت کنند و براساس اطلاعیه ها و مجوز هایی که صادر می شود لازم است ثبت نام کنند. 

داوری افزود: علاوه بر این که قصد داریم بخش اقتصادی در ورزش را پشتیبانی کنیم برای ما سلامت دیگر افرادی که در این فضاها ورزش می کنند و حضور دارند نیز مهم است.

او درباره بازگشایی باشگاه‌ها گفت: بازگشایی باشگاه‌ها به صورت تدریجی در حال انجام است. طبق اطلاعیه شماره ۱۳ از دیروز تقریبا شرایط برای یک سری از رشته هایی که در سایت ستاد ملی کرونا و وزارت ورزش اعلام گردید، فراهم شد. نهایتا بر اساس همان ابلاغیه ها لازم است ابتدا برای گرفتن کد رهگیری به ستاد ملی کرونا و وزارت بهداشت و درمان مراجعه کنند و پس از آن با رعایت پروتکل های بهداشتی ابلاغ شده همه رشته های ورزشی فعالیت خودشان را با شرایط کاملا تعریف شده ادامه بدهند. 

داوری گفت :حضور افراد در باشگاه ها قطعا با تعداد زیاد محدود است، شرایط ورزش کردن ورزشکاران نیز با رعایت اصول بهداشتی صورت می گیرد تا از شیوع ویروس کرونا جلوگیری شود.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار